נגד היועמ”ש: ‘נשות הכותל’ הסתננו לרחבת הנשים וגרמו למהומה

חיים טוויל
|
א' תמוז התשע"ח / 14.06.2018 09:54
מנדלבליט קבע כי נשות הכותל לא יורשו עוד להתפלל בעזרת הנשים, אלא רק במתחם נפרד – אבל הן הצליחו “להיטמע בין הנשים האורתודוקסיות ובכך יצרו מהומה ומחלוקת” • הקרן למורשת הכותל: “בימים הקרובים תתקיים ישיבה משותפת של גורמי המדינה המוסמכים לשם קבלת החלטות”

הנשים המכונות ‘ארגון נשות הכותל’ הצליחו להסתנן הבוקר (חמישי) לרחבת עזרת הנשים – וגרמו למהומה.

זאת לאחר שבשבוע שעבר קבע היועץ המשפטי לממשלה, כי נשות הכותל לא יורשו עוד להתפלל ככל הנשים ברחבת הכותל המערבי, אלא רק במתחם נפרד ומגודר שתקצה עבורן המשטרה והממונה במקום, והבהיר כי אם יפרו את ההוראה הן יסתכנו בהרחקה מהאתר הקדוש.

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר, כי היום – ראש חודש תמוז – התקיימה תפילה המונית של נשים וגברים אורתודוקסים לצד נשות הכותל.

“למרות רצון הקרן למורשת הכותל המערבי והמשטרה להפריד בין הקבוצות, בחרה אותה קבוצה להיטמע בין הנשים האורתודוקסיות ובכך יצרה מהומה ומחלוקת בניגוד להנחיות משרד המשפטים”, נמסר.

עוד נאמר בהודעה: “גם נציגים בכירים של משרד המשפטים נכחו הבוקר ברחבת הכותל על מנת לעקוב מקרוב אחרי האירועים בכותל ונוכחו לראות הפרה בוטה של החוקים וההנחיות מצד נשות הכותל, לאחר שיום קודם קיבלו המשים אזהרה נוספת בכתב מהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה בדבר הכוונה לנקוט נגדן צעדים מנהליים באם תפרנה את ההנחיות.

“למרבה הצער, גם הבוקר הגיעו נשות הכותל אל רחבת הנשים ועוררו פרובוקציות והפרו את הסדר הציבורי בשעה שבמקום התקיימה תפילת המונים של ראש חודש תמוז”.

בקרן מדגישים: “אנו מצרים על התנהגות זו ובימים הקרובים תתקיים ישיבה משותפת של גורמי המדינה המוסמכים לשם קבלת החלטות.

“כמו כן, תבחן נקיטת צעדים נגד אלו שפעלו למחות נגד קבוצה זו בניגוד לנהלים”.

מארגון ‘נשים למען הכותל’, שהגיש אמש עתירה לצו ביניים נגד תפילת ‘נשות הכותל’ ברחבת הכותל נמסר: “עוד ראש חודש עובר ברחבת הכותל בצורה פרובוקטיבית מצד נשות הכותל.

“אנו מצפות שמערכת המשפט תבין שההתנהלות הפוגענית והאלימה של נשות הכותל חייבת לבוא אל קיצה והערכות האופטימיות שלהם שונות מהעובדות בשטח.

“מתי משטרת ישראל תפנים כי עליה להתייחס לאירועים הללו בדיוק כפי שהיא מתייחסת להפגנות אלימות אחרות ברחבי הארץ? נשות הכותל מזלזלות במערכת המשפט ובמשטרת ישראל ואין פוצה פה!”