ניקי היילי הטיחה באו”ם: “תקיפת ישראל הפכה לספורט פוליטי שלכם”

נתן פרל
|
א' תמוז התשע"ח / 14.06.2018 00:01
העצרת הכללית של האו”ם התכנסה לדיון מיוחד כדי להצביע על החלטה אנטי-ישראלית בגלל תגובת צה”ל לטרור בגבול עזה • היילי תקפה: “מתי האו”ם יאשים את חמאס במצב? מתי תבינו שיש להטיל את האחריות על הארגון שירה יותר מ-100 רקטות” • דנון: אתם משתפים פעולה עם הטרור

העצרת הכללית של האו”ם התכנסה הערב (רביעי) כדי להצביע על הצעת החלטה אנטי-ישראלית שיזמו טורקיה ואלג’יר, לפיה תגובת צה”ל לטרור בגבול עזה בשבועות האחרונים – הייתה מוגזמת.

שגרירת ארצות הברית באו”ם, ניקי היילי, מתחה ביקורת קשה את ההצעה. “ישראל עזבה את עזה ב-2005. חמאס שולט ברצועת עזה מאז 2007. לעזה פוטנציאל ענק. ועם זאת, אחרי 11 שנים של שלטון חמאס יש חשמל למספר שעות קטן ביום, האבטלה גבוהה. מתי האו”ם יאשים את חמאס במצב? במקום זאת, האו”ם רואה בישראל האחראית היחידה”.

היילי הזכירה את רצח ההמונים המתרחש בניקרגואה, “אבל אנו לא מדברים על ניקרגואה, בתימן אלפים מתים באסון החמור ביותר שיודעת האנושות, אבל אנו לא מדברים על תימן – אנו מדברים על עזה”.

היילי שאלה את חברי המועצה: “מדוע עזה חשובה מאיראן, בורמה או תימן? מה שעושה את עזה ליוצא דופן הוא שתקיפת ישראל היא הספורט הפוליטי החביב על חלק מחברות האו”ם”.

היא הוסיפה: “ההצעה שהועלתה כלל לא מזכירה את חמאס. מתי תבינו שיש להטיל את האחריות על הארגון שהוביל ירי של יותר מ-100 רקטות לעבר ישראל”, תהתה היילי. “עדיין לא מאוחר מדי לעשות את הצעד הנכון ולגנות את חמאס”.

שגריר ישראל לאו”ם, דני דנון, נשא גם הוא דברים במליאת העצרת: “זהו כבוד עבורי לעמוד כאן היום ולייצג את ישראל, אני מעדיף להגיע לכאן כל יום ולעמוד בפני העצרת מאשר להספיד ולו הרוג ישראלי אחד כתוצאה מטרור החמאס, אם היינו מפסיקים לעמוד על המשמר –  כפי שקוראים לנו לעשות כאן היום”.

דנון תקף במלים חריפות: “הכינוס הזה הוא ניסיון של הקהילה הבינלאומית לגזול מאיתנו את הזכות הבסיסית להגנה עצמית. ההחלטה שמונחת לפניכם לא רק שלא מגינה על חייהם של פלסטינים או של ישראלים חפים מפשע, היא לא מזכירה או מגנה את החמאס, המוכר כארגון טרור על ידי מדינות רבות ואחראי ישירות לאלימות באזורנו”.

הוא פנה לתומכים בהחלטה ואמר: “בתמיכתם בהחלטה הזו אתם לא רק משתפים פעולה עם ארגון טרור, אלא מעצימים אותו והופכים לתחמושת בידי החמאס”.

לשכת ראש הממשלה הגיבה על הדיון בהצעת ההחלטה האנטי ישראלית: “ישראל מעריכה את תמיכתו האיתנה של ממשל טראמפ בישראל באו”ם ואת הצהרתה הנחרצת היום של השגרירה היילי, שחשפה את הצביעות שבהטיה נגד ישראל באו”ם.

“ההתמקדות הבלתי פוסקת של האו”ם בישראל מביישת את הארגון, היא גם מסיטה את תשומת הלב מנושאים בוערים אחרים שמצריכים את התייחסותה של הקהילה הבין-לאומית”.