8 חודשים אחרי פיצול ערוץ 2: רשת וערוץ 10 חתמו על מזכר התמזגות

אבי כץ
|
ל' סיון התשע"ח / 13.06.2018 11:36
החברות חתמו על מזכר הבנות והעבירו אותו לממונה על ההגבלים העסקיים • לפי המזכר, השליטה בחברה תהיה של רשת שתחזיק ב-60% מהחברה הממוזגת, ו-RGE תחזיק ב-40%

בעלי המניות של רשת 13 מדיה בע”מ, ובעלי המניות של ערוץ 10, העבירו לממונה על ההגבלים העסקיים מזכר הבנות עליו חתמו, בעניין מיזוג בין החברות.

לפי דיווח בגלובס, הבעלים הנוכחיים של רשת – בהובלת אודי אנג’ל ועידן עופר – יחזיקו ב-60% מהגוף המשותף – בעוד RGE, הבעלים המרכזיים של ערוץ 10, תחזיק ב-40% מהגוף הממוזג. ב-RGE מחזיקים בחלוקה שווה לן בלווטניק, משפחת רקנאטי ואביב גלעדי.

כדי שההסכם ייצא לפועל רשת תצטרך למכור את החזקתה המשותפת בחברת ‘החדשות’, בה היא מחזיקה (50%) במשותף עם קשת.

שוק הפרסום המצומצם בישראל אינו מאפשר הפעלת שלושה ערוצי טלוויזיה ללא הפסדים. מאז פיצול ערוץ 2 בנובמבר האחרון חווים שלושת הערוצים המסחריים – קשת, רשת וערוץ 10 – הפסדים של עשרות מיליוני שקלים מדי חודש.

בהודעה נמסר: “המיזוג של פעילות רשת 13, המתמחה בתוכן, פורמטים וריאליטי, וערוץ 10, המתמחה בחדשות, אקטואליה ודוקומנטרי, יאפשר לחברה הממוזגת לשמור על פעילות יציבה ולהציע לקהל הישראלי טלוויזיה טובה יותר, שתבוסס על השקעה משמעותית בתוכן איכותי ומקורי, כמו גם לשמר את הפלורליזם התקשורתי בכך שתובטח פעילותה של חברת חדשות עצמאית נוספת”.

בהודעה נאמר עוד: “בהתאם למזכר ההבנות החתום, השליטה בחברה הממוזגת תהיה של בעלי מניות רשת. איוש המשרות בחברה הממוזגת ייקבע רק לאחר אישור הממונה ויתר הרגולטורים כנדרש, מתוך כוונה משותפת של הצדדים לשמר את כוח האדם האיכותי של שני הערוצים, ובהתחשב בתחומי ההתמחות המשלימים של שתי החברות”.