המשטרה תודיע: נתניהו לא מעורב בתיק הצוללות – ‘מניעים מקצועיים’

אריה ריבקינד
|
ל' סיון התשע"ח / 12.06.2018 21:08
מהחקירה עלה כי ההחלטות בנוגע לרכש בקבינט התקבלו ממניעים מקצועיים ולא משיקולים זרים • על פי הממצאים, השחיתות התגלתה רק בדרג הביניים • “לשים קץ אחת ולתמיד לטענות השווא שהושמעו על ידי פוליטיקאים ואחרים”

 חקירת םרשת הצוללות נמצאת בשלביה האחרונים ובקרוב תפרסם המשטרה את המלצותיה: לפי דיווח הערב (שלישי) של רועי ינובסקי ב’כאן 11′, המשטרה צפויה להודיע שראש הממשלה בנימין נתניהו לא מעורב בפרשה, וכך גם חברי הקבינט המדיני-ביטחוני.

לפי הדיווח, מסיכום החקירה עולה, כי ההחלטות שהתקבלו בכל הנוגע לרכש הביטחוני, נבעו ממניעים מקצועיים בלבד ולא משיקולים זרים.

על פי ממצאי החקירה, השחיתות התגלתה רק בדרג הביניים, בין היתר המשנה לראש המועצה לביטחון לאומי ומנהל לשכת ראש הממשלה דוד שרן.

נתניהו התכונן היום לחקירה בפרשת ‘תיק בזק’, אולם אז הוא הופתע כאשר התבקש למסור עדות בפרשת הצוללות. ראש הממשלה לא הוזהר כלל, ודבריו נמסרו במסגרת עדות פתוחה.

בחקירתו חזר נתניהו על דברים שהשמיע קודם לכן, לפיהם לא ידע על מעורבותו של עו”ד דוד שמרון בייצוג תאגיד טיסנקרופ, וכן גולל את תהליך קבלת ההחלטות בנוגע לרכש הביטחוני.

בסיום מסירת העדות, שנמשכה 5 שעות, פורסמה הודעה מטעמו של נתניהו: “ראש הממשלה מסר עדות פתוחה בתיק 3000. הוא פרט בהרחבה את מכלול השיקולים המקצועיים שהנחו אותו בקבלת ההחלטות בנושא הצוללות וכלי השייט וחשיבותם לביטחון המדינה.

“ראש הממשלה מברך על ההזדמנות שניתנה לו להבהיר את התמונה בשלמותה ולשים קץ אחת ולתמיד לטענות השווא שהושמעו נגדו על ידי פוליטיקאים ואחרים”.