למרות שהוא הורשע: משרד החינוך מתקצב המוסדות של הרב ברלנד

מתחילת השנה הועברו כ-700 אלף שקלים לעמותת 'ברסלב חינוך וחסד', ובשנה שעברה הועברו 1.5 מיליון שקלים • חברת הכנסת רחל עזריה הגישה תיקון לחוק, לפיו לא יינתן תקצוב ממשלתי למי שהורשע בעבירות חמורות ובאלימות
אריה ריבקינד
כ"ט סיון התשע"ח / 12.06.2018 20:02

משרד החינוך ממשיך לתקצב את מוסדות החינוך של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, על אף שהוא הודה והורשע בביצוע מעשים חמורים בנשים, ונכלא בבית כלא.

מדובר בתמיכה הכלכלית שהעביר המשרד לעמותת ‘ברסלב חינוך וחסד’, המפעילה בתי ספר וישיבות.

לפי דיווח של ורד פלמן מ’כארן’ ביומן הצהריים של רשת ב’,  העמותה קיבלה בשנת 2017 יותר ממיליון וחצי ש”ח, ובשנה זו הועבר לעמותה סכום תקצוב של כ-700 אלף שקלים.

בעקבות זאת הגישה חברת הכנסת רחל עזריה מסיעת כולנו תיקון לחוק, לפיו לא יינתן תקצוב ממשלתי למי שהורשע בעבירות חמורות ובאלימות.

משרד החינוך וחסידיו של הרב ברלנד סירבו למסור תגובה בעניין.

לפי ‘כאן’, עמותת ‘ברסלב חינוך וחסד’ הוקמה בשנת 2014, ובאתר קהילת ‘שובו בנים’ מצוין כי הרב ברלנד הוא  שהקים את מוסדות החינוך של העמותה יחד עם אישתו. הוא לא רשום באופן רשמי כמנהל העמותה, אך הוא המנהיג הרוחני שלה ומופיע באירועים חשובים של מוסדותיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא לא הורשע הוא הודה!
    15/06/2018 09:11
    גל
  1. ואם הוא הודה זאת אומרת שהוא כלל לא אשם אלא הוא הודה על מנת לסיים את ההתעללות שהוא חווה מצד בתי המשפט שלמרות שלא היו להם שום ראיות החזיקו בו בתנאים משפילים, לכן במצב כזה זה גורם לאדם להודות והעיקר שיניחו לו לנפשו מעבר לעובדה שהוא צדיק הכי גדול שהיה מאז רשב”י!