במקביל לבית הלבן: איוונקה וג’ראד קושנר הרוויחו 82 מיליון בשנת 2017

נתן פרל
|
כ"ט סיון התשע"ח / 12.06.2018 13:48
שני בני הזוג,המשמשים כיועצים של הנשיא ללא תשלום, העבירו את תפקידי הניהול והשליטה בחברותיהם לאחרים – אבל עדיין שומרים על נתחים גדולים בעסקים • איוונקה גם הרוויחה שני מליון פיצויים מחברת טראמפ

איוונקה טראמפ וג’ארד קושנר, בתו וחתנו של הנשיא, הרוויחו לפחות 82 מיליון דולר ב-2017, במקביל לעבודתם בבית הלבן.  כך מדווח הוושינגטון פוסט.

לפי הדיווח, איוונקה הרוויחה 3.9 מיליון דולר ממניותיה ב-Trump International Hotel בוושינגטון ועוד שני מליון פיצויים מחברת טראמפ לאחר שעזבה את ארגון טראמפ בינואר אשתקד, בעוד קושנר דיווח על הכנסה של יותר מ-5 מיליון דולר שמקורה ב-Quail Ridge, קומפלקס דירות שנרכש על ידו בשנה שעברה בניו ג’רזי.

בשנה שעברה היו שווים נכסיו של קושנר בין 179 ל-735 מיליון דולר, בעוד הנכסים של איוונקה נאמדו בין 55 ל-75.6 מיליון דולר. כמה מנכסיהם היו רשומים על שמות שניהם.

מהמסמכים שהוגשו על ידי בני הזוג, המשמשים כיועצים של הנשיא ללא תשלום, נחשפים המספרים שלדברי מומחי אתיקה עשויים ליצור ניגודי עניינים. שכן, למרות שבני הזוג העבירו את תפקידי הניהול והשליטה בחברותיהם לאחרים, הם עדיין שומרים על נתחים בעסקים בעלי קשרים מקומיים ובין לאומיים.

היועץ לענייני אתיקה של השניים אמר בתגובה, כי בני הזוג מקפידים על כל כללי האתיקה. “מאז שהצטרפו לצוות יועציו של הנשיא, מר קושנר וגברת טראמפ עמדו בכל החוקים וההגבלות כפי שנקבעו על ידי משרד האתיקה הממשלתי. כפי שחשפו המסמכים הנוכחיים, ערכם הנקי נותר כפי שהיה, עם כמה שינויים שמשקפים רק את דרישות הדיווח המשתנות”.