השב”כ: דקירת הנערה שובה מלכה בעפולה “פיגוע טרור”

חיים טוויל
|
כ"ט סיון התשע"ח / 12.06.2018 13:20
השב”כ הודיע היום כי אירוע הדקירה שבו נפצעה קשה שובה מלכה אתמול בעפולה הוא פיגוע על רקע לאומני • סגן מנהלת בית החולים ‘העמק’: “מצבה של הנערה ממשיך להיות יציב והיא בהכרה מלאה. היא מדברת ומתקשרת לאורך כל הדרך” • המחבל העובר לבי”ח אחר

שירות הביטחון הכללי הודיע בצהריים (שלישי) כי הדקירה במהלכה נדקרה אתמול הנערה שובה מלכה בעפולה היה “פיגוע שבוצע על רקע לאומני”.

מוקדם יותר היום גרשו הוריה של הנערה בת ה-18 מהמשטרה להבהיר שאכן מדובר בפיגוע – ולא להותיר את הרקע לאירוע בערפל.

“הערפל שנוקטים בו מקשה עלינו. אין לנו ספק שמדובר בפיגוע”, אמרו ההורים סמוך למיטת בתם במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים ‘העמק’.

ד”ר גיל הירשהורן, סגן מנהלת בית החולים ‘העמק’, אמר בצהריים, בשיחה עם כלי התקשורת על מצבה של הנערה: “המצב של הנערה ממשיך להיות יציב, היא בהכרה מלאה, בהשגחה בטיפול נמרץ. אנחנו ממשיכים בניטור, ממשיכים בטיפול ומעריכים שתוך מספר ימים נוכל להעביר אותה למחלקה כירורגית להמשך השגחה וטיפול”.

בתשובה לשאלות העיתונאים, ציין סגן מנהל בית החולים: “בשלב זה לא נראה שהיא צריכה לעבור ניתוח, היא מדברת ומתקשרת לאורך כל הדרך. אנחנו ממשיכים באותו טיפול רפואי, השגחה וניטור”.

ד”ר הירשהורן סיפר כי מחבל מג’נין,  שהובא תחילה במצב בינוני לבית החולים לאחר שנורה במהלך מעצרו, הועבר אמש לבית חולים בטבריה על פי דרישת גורמים ביטחוניים.

היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו של המחבל בבית המשפט השלום בנצרת. בשל מצבו הבריאותי, צפוי הדיון להיערך בהיעדרו.