פרוש: “אסור להסכים עם המתווה, כולל פרטים שיש להתעמק בהם”

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב בעיתון הבית על המלצות חוק הגיוס החדש - ומצביע על מוקש גדול • "המתווה החדש משתרע על 21 עמודים כולל הרבה פרטים חדשים שיש להתעמק בהם וללמוד מהם את ההשלכות העתידיות"
אריה ריבקינד
כ"ט סיון התשע"ח / 12.06.2018 11:53

סגן שר החינוך מאיר פרוש, מי שנחשב אחד המומחים בציבור החרדי לחוק הגיוס, הגיב היום (שלישי) בביטאון הבית ‘המבשר’, על המלצות חוק הגיוס של הוועדה המשותפת למשרד הביטחון וצה”ל.

“מתווה החוק שהוצג אתמול על ידי שר הבטחון הוכן ללא מעורבות של הנציגות החרדית מטעם יהדות התורה, וההמלצות כפי שפורסמו מגלות שהן כוללות נוסח ששולל את הסמכות משר הבטחון למתן דיחוי לבני ישיבות משירות צבאי כאשר לא עמדו ביעדים”, אומר פרוש.

“כתוצאה ממסקנה זו – אסור לנו להסכים עם המתווה החדש, שמשנה מוסכמה מושרשת ויסודית שלאורך עשרות שנים, הצבא איפשר לכל לומדי התורה שתורתם אומנותם לקבל דיחוי משירות צבאי”.

פרוש מדגיש: “יתרה מכך, לפני כינון הממשלה קבע ראאש הממשלה נתניהו את המדיניות של הממשלה בדברים ברורים שאין להם משמעות לשתי פנים, כאשר במרכז דבריו בחר נתניהו לקבוע שאין ולא יהיו מכסות וכי כל לומד תורה יקבל את הדיחוי”.

לדבריו, “המתווה החדש משתרע על 21 עמודים כולל הרבה פרטים חדשים שיש להתעמק בהם וללמוד מהם את ההשלכות העתידיות לגבי המשך הסדר מעמדן של בני הישיבות, ורק לאחר שיובררו כל הפרטים – נוכל להציג את המכלול לפני מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט”א שהם יורו לנו את הדרך אשר נלך בה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות