מדוע אמר הח”כ ינון אזולאי מש”ס לנתניהו: “שתלך לכל הרוחות” • צפו

בדיון במליאת הכנסת על הצעת אי אמון של סיעת 'יש עתיד', סיפר ח"כ ינון אזולאי, הח"כ החדש של ש"ס סיפור, לגלג על יאיר לפיד - והזכיר: "בכל הצלחה יש את יד ה' המכוונת מלמעלה"
אריה ריבקינד
כ"ט סיון התשע"ח / 12.06.2018 00:01

בדיון על הצעת אי אמון – “כישלון המסע המדיני של ראש הממשלה באירופה” – של סיעת ‘יש עתיד’, נאם היום (שני) ח”כ ינון אזולאי, הח”כ החדש של ש”ס:

הצעת האי אמון הזו מזכירה לי סיפור על עיר מסוימת שנערכו בה בחירות לרבנות העיר בין שני רבנים שהתמודדו למשרה הנחשקת. בסיומו של הקמפיין, אחרי שאחד מהרבנים זכה בבחירות ונבחר לרבה של העיר, הגיע אליו המתמודד השני ואיחל לו בריש גלי” “שתלך לכל הרוחות”.

כולם תמהו: איך כבוד הרב מדבר בצורה כזו? וכי כך הוא מאחל לרבה של העיר? “שילך לכל הרוחות”?

מיד הסביר הרב את דבריו – ואמר: “כשאני מברך את רבה של העיר – ‘שילך לכל הרוחות’ – אני מתכוון לברך אותו שיפוצו מעיינותיו לכל הרוחות – וכמאמר הפסוק: ‘ופרצת ימה וקדמה וצפנה ונגבה ונברכו בך כל משפחת האדמה’.

הצעת האי אמון של ‘יש עתיד’, שנקראת: ‘כישלון המסע המדיני של ראש הממשלה באירופה’, רק לשמוע את הטקסט הזה, זו התחלה של בדיחה לא מוצלחת.

מפלגה שהיו”ר שלה, לפיד – בקושי מכיר את משכן הכנסת, לפיד עסוק מזה למעלה משנתיים בבחירות הבאות, הוא בקושי מגיע לכנסת, אפילו פחות מחלק מהשרים – שלהם יש משרד ממשלתי לנהל, נוכחותו במליאה דלה בצורה קיצונית, והוא אף נקנס על כך. הוא חבר בוועדה אחת בלבד – וגם אליה בקושי מגיע.

לפיד לא מקדם חוקים ספציפיים ולא נושא דגלים ספציפיים, רק אמירות כלליות, שנשמעות נכון לאותו שבוע. בשנתיים האחרונות הגיש 0 שאילתות. לפיד כן טס לחו”ל – בלי סוף. הוא אומר שהוא טס לייצג אותנו – אולם בדיקה קצרה מעלה, כי מתוך טיסותיו – 0 – היו במשלחת רשמית של הכנסת – 0!

חבריי מהאופוזיציה, באתם לקלל ויצאתם מברכים, כבר שנים שאתם טוענים שראש הממשלה מבודד את מדינת ישראל.

אדוני ראש הממשלה: עד היום ידענו שאתה ראש ממשלה טוב מאוד, כעת אנו מגלים שאתה גם שר חוץ מצוין שמדינת ישראל התברכה בו; רק כעת חזרת אלינו מביקור חשוב באירופה, ובהמשך לסיפור שבו פתחתי את דבריי, כולנו מברכים אותך ראש הממשלה: “שתלך לכל הרוחות” – מברלין לפריז וללונדון, לכל מקום.. – ‘ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה’.

לסיום דבריי אני אצטט את אזהרתו של משה רבינו לעם ישראל: “ואמרת בלבבך כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה”.

משה רבינו מזהיר את בני ישראל ממה שעלול לקרות להם לאחר שינחלו הצלחה בכל מעשה ידיהם – משה מודיע לבני ישראל בנבואה כי ה’ יצליח את דרכם לא רק במלחמה על כיבוש הארץ אלא אף לאחר מכן, ייתן להם הצלחה כלכלית ושפע רב, רק שידעו כי יש בורא לעולם ובכל הצלחה יש את יד ה’ המכוונת מלמעלה – ולא לומר כחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות