‘נביא אל גדולי התורה. לא ניתן יד ולא נסכים לפגיעה בלומדי תורה’

אריה ריבקינד
|
כ"ט סיון התשע"ח / 11.06.2018 23:31
יהדות התורה הגיבה על המלצות חוק הגיוס: “לאחר שחברי הסיעה ילמדו ויבחנו את ההמלצות והצעת החוק, ויראו במה מדובר – יביאו את הדברים במלואם בפני גדולי התורה” • אריה דרעי: “מורת רוח על הניסיון להעניש את לומדי התורה על ידי הפחתת תקציבי המוסדות. לא ניתן יד לכל פגיעה”

המלצות חוק הגיוס של הוועדה המשותפת למשרד הביטחון וצה”ל: אחרי כמה שעות של דממה, שיגרה הערב (שני) סיעת יהדות התורה בכנסת את תגובתה, לפיה “סיעת יהדות התורה תביא את המלצות והצעת חוק משרד הבטחון והצבא על מעמד תלמידי הישיבות בפני גדולי התורה”.

בהודעה נאמר:

“סיעת יהדות התורה קיבלה הערב את תזכיר והצעת החוק של משרד הבטחון והצבא בענין מעמדם של תלמידי הישיבות.

לאחר שחברי הסיעה ילמדו ויבחנו את ההמלצות והצעת החוק, ויראו במה מדובר – יביאו את הדברים במלואם בפני גדולי התורה.

בכל מקרה, ברור כי הסיעה לא תתן יד ולא תסכים לפגיעה בלומדי התורה, ותעמוד על רצף לימוד התורה בנחישות ובתוקף רב, כך שלא יהיה שינוי לעומת המצב כיום, כאשר כל מי שחפץ בלימוד התורה יוכל לעשות זאת ללא כל הפרעה”.

גם יו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, פרסם הודעה לתקשורת על ההמלצות:

“קיבלתי הערב את תזכיר חוק הגיוס שהופץ על ידי שר הבטחון. אלמד אותו היטב ואביא אותו במלואו לעיונם והכרעתם של מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה ובראשם מרן ראש הישיבה שליט״א.

סיעת ש״ס רואה בלימוד התורה ערך עליון בעם ישראל ותעמוד בתוקף שכל לומד תורה יוכל להמשיך לשקוד על תלמודו ללא הפרעה וללא כל מגבלה.

סיעת שס מביעה מורת רוח על הניסיון להעניש את לומדי התורה על ידי הפחתת תקציבי המוסדות. לא ניתן יד לכל פגיעה במעמדם של בני הישיבות”.