מועצת מודיעין עלית החליטה פה-אחד: שינוי לאיילת השחר

מליאת מועצת מודיעין עלית שנערכה הערב החליטה פה אחד: שם העיר יוחלף ל'איילת השחר' - על שם ספרו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל • חבר המועצה טוביה פריינד "יהיה ביזיון שיהיה כתוב מעל פחי האשפה של העיר - 'איילת השחר' • נחמן ניימן מאגו"י: השינוי יפריע לתושבים
אריה ריבקינד
כ"ח סיון התשע"ח / 11.06.2018 19:29

חשיפת חרדים 10: מועצת עיריית מודיעין עילית אישרה הערב (שני) פה אחד את ההצעה לשנות שם העיר ל’איילת השחר’ – על שמו של מרן ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן זצ”ל.

חבר מועצת העיר טוביה פריינד, המכהן מטעם אגודת ישראל, מציין במהלך הדיון כי “זה יהיה ביזיון שיהיה כתוב מעל פחי האשפה של העיר – ‘איילת השחר’.

חבר המועצה נחמן ניימן, המכהן אף הוא מטעם אגודת ישראל, אמר בדיון כי הוא אינו מתנגד להצעה, אך לדעתו שינוי שם העיר יפריע לתושבים.

כפי שדווח בחרדים 10, על סדר היום של מליאת המועצה שהתקיימה היום עמד שינוי שם העיר ל’איילת השחר’ – על שם ספרו של ראש הישיבה.

עם אישור ההחלטה, ולאחר שההחלטה תעבור – אם אכן תעבור – את כל ההליכים הדרושים במשרד הפנים,  תהיה מודיעין עלית העיר הראשונה הנקראת על שמו של גדול בישראל.

עד כה הוקמו קריית ‘אילת השחר’ על שמו של הגראי”ל זצ”ל שנפטר בערב חנוכה, במתחם ישיבת ‘ארחות תורה’ בבני ברק, והונחה אבן פינה למבני הציבור בקריית ‘אילת השחר’ בעיר ביתר עלית.

יצוין, כי כבר ישנו קיבוץ בשם איילת השחר הממוקם בעמק החולה, ליד חצור הגלילית, בתחומי המועצה האזורית הגליל העליון. קיבוץ איילת השחר נוסד בשנת 1915 על ידי קבוצה של חמישה גברים ואישה אחת מאנשי העלייה השנייה, שהתגבשה לצורך התיישבות.

אחד מחברי המועצה אמר על כך לחרדים 10: “ראש העיר יעקב גוטרמן לא התייעץ איתנו קודם… כנראה אנחנו נאשר ואחר כך ה’ יעזור”.

מוֹדִיעִין עִלִּית ממוקמת בהרי בנימין סמוך לקו הירוק, כ־6 קילומטרים צפונית-מזרחית לעיר מודיעין-מכבים-רעות וכ-3 ק”מ מערבית לכפר הפלסטיני בלעין. היא הוכרזה כעיר בשנת 2008‏, והיא היישוב הישראלי הגדול ביותר ביהודה ושומרון.

העיר נוסדה ב-1990 על ידי מספר יזמי נדל”ן חרדיים בעלי קרקעות בפאתי היישוב מתתיהו.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טיפשי ביותר
    12/06/2018 03:05
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. צריכים לשאול את התושבים קודם אם הם מסכימים אי אפשר לכפות עלינו ללא הסכמתנו

  2. זה בכלל לא בסמכות שלהם!!
    12/06/2018 08:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. איילת השחר זה קיבוץ בעמק החולה ,יש וועדת שמות במשרד הפנים שאחראית על הנושא

  4. אני מתנגד בכל תוקף
    12/06/2018 09:27
    אריה
  5. הצעה פסיכית בהחלט. מלבד שזה יבלבל את תושבי העולם גם בעוד עשרות שנים.
    ולחבר המועצה נחמן ניימן, אם לדעתך שינוי שם העיר יפריע לתושבים, אז למה לא להתנגד להצעה. אני מציע להסתפק בשם רחוב…