נתניהו חוגג: הנתונים הכלכליים לא נתפסים, עברנו את יפן בתוצר לנפש

ראש הממשלה התייחס בישיבת סיעת הליכוד לנתונים כלכליים חדשים של קרן המטבע העולמית • "אנחנו מתקרבים מאוד לבריטניה וצרפת. ההכנסה הממוצעת היא בשיא של כל הזמנים" • על פסגת טראמפ-קים הצפויה הלילה בסינגפור: "מאמץ הנשיא – זה הרי אותו מאמץ שאנו עושים מול איראן"
אריה ריבקינד
כ"ח סיון התשע"ח / 11.06.2018 18:34

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (שני), בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, למצבה הכלכלי של מדינת ישראל ולהתקדמותה בסולם הכלכלי העולמי.

“קיבלתי אתמול נתונים מקרן המטבע העולמית, פשוט בלתי נתפסים”, סיפר נתניהו, “לפי נתונים אלה עברנו בתל״ג לנפש את יפן, עברנו את הממוצע של האיחוד האירופי, אנחנו מתקרבים מאוד לבריטניה וצרפת, האבטלה בשפל של כל הזמנים מאז שמודדים אותה בשיטת הקיימת למעלה מ-40 שנה. ההכנסה הממוצעת היא בשיא של כל הזמנים. יש כאן שינוי גדול מאוד”.

נתניהו עקץ את האופזיציה: “חברינו באופוזיציה נוהגים לומר: ‘כן, אבל העשירים מתעשרים יותר והעניים נעשים עניים יותר’ – גם זה לא נכון. כי יש לנו גם את הנתונים של אי השוויון בכלכלה הישראלית, זה יורד בהתמדה ובאופן שיטתי ובצורה דרמטית ובולטת. כלומר, גם השוויון משתפר.

“זו תוצאה של מדיניות כלכלית רבת שנים שאני מוביל, בשנים האחרונות יחד עם ידידינו משה כחלון, ואני חושב שאנחנו נמשיך לעשות את זה עוד שנים רבות לטובת מדינת ישראל, לטובת אזרחי ישראל, לטובת כלכלת ישראל”.

נתניהו הביע הערכה לוועדת חוץ וביטחון, לאחר ש”במהירות שיא פעלה בעניין בקשתי לקנוס למעשה את הרשות הפלסטינית כדי לשפות את החקלאים שלנו על השריפות. אנחנו נדאג שקודם כל יהיה תשלום לנפגעים וגם מחיר להצתות”.

נתניהו התייחס גם לפסגת טראמפ-קים בסינגפור שתתקיים לפנות בוקר: “מחר יש מפגש היסטורי בעל חשיבות עצומה. אנחנו מאחלים לנשיא טראמפ ולארה״ב הצלחה מירבית במאמץ שלהם למנוע סכנה גרעינית בעולם.

“זה הרי אותו מאמץ בדיוק שאנחנו עושים כאן, שדנתי עם מנהיגי אירופה בשבוע הבא לגביו – למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. אנחנו בכל מקרה נפעל כך, כפי שאנחנו פועלים בסופו של דבר להוציא את איראן מסוריה, מכל שטחה של סוריה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות