“550 מיליון” • לפיד לחרדים: “תגידו שאתם לא מוכנים לקבל את הכסף”

יו"ר יש עתיד תקף את מדיניות הממשלה, ש"החליטה להוסיף למפלגות החרדיות 550 מיליון שקל, ולמשרד לשירותי דת עוד 200 מיליון" • "אני רוצה הפעם לפנות דווקא למפלגות החרדיות. פעם אחת אל תהיו סקטוריאלים. תגידו שאף בחור ישיבה לא יסכים לזה מפני שאלה לא ערכי עולם התורה"
אריה ריבקינד
כ"ח סיון התשע"ח / 11.06.2018 14:43

יו”ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, תקף אחר הצהריים (שני), בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת, את מדיניות הממשלה – ויצא נגד ההחלטה שהתקבלה לטענתו להוסיף תקציבים למפלגות החרדיות.

“בשקט בשקט, בסודיות גמורה, שלא נרגיש, הממשלה החליטה להוסיף למפלגות החרדיות 550 מיליון שקל, ולמשרד לשירותי דת עוד 200 מיליון שקל. זה אחרי שהתקציבים לחרדים בממשלה הזו הגיעו כבר קודם לשיא של כל הזמנים”, פתח לפיד.

“אבל היות והכסף הוא לא אין סופי, הם צריכים גם לחתוך משהו. אז בתוך אותו מהלך, בזמן שהם מוסיפים יותר מחצי מיליארד למפלגות החרדיות שכבר מקבלות מיליארדים, הם צריכים גם לקצץ. אז מחר הם יביאו את הקיצוץ לוועדת הכספים”.

לדבריו, “רק שלוש דוגמאות מאיפה הם קיצצו: 60 מיליון שקל מהאגף לטיפול באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית; 14.5 מיליון לטיפול בנוער בסיכון; 98 מיליון שקל ממעונות וצהרונים להורים עובדים”.

לפיד המשיך: “אני כבר לא פונה לראש הממשלה נתניהו. אין טעם. הוא נכנע בכל דבר למפלגות החרדיות. הוא ימשיך להיכנע להם. הוא נכנע ברכבת, הוא נכנע במרכולים, הוא נכנע בחוק הגיוס, הוא נכנע בלימודי מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי, הוא נכנע כניעה ללא תנאי. כניעתו אמנותו. כי הממשלה הזו דואגת רק לעצמה, במקום לדאוג לילדים שלנו.

“אני רוצה הפעם לפנות דווקא למפלגות החרדיות. פעם אחת. פעם אחת אל תהיו סקטוריאלים. פעם אחת תגידו שאתם מייצגים ערכים יהודים לא רק ערכים מגזריים. תגידו שאתם לא מוכנים שהכסף לאברכים יילקח מילדים עם מוגבלות שיכלית. תגידו שאף בחור ישיבה בישראל לא יסכים לזה מפני שאלה לא הערכים של עולם התורה”.

לפיד הוסיף: “אני מבין שאני פסול לעדות. אז תשאלו את הרבנים שלכם. שיסבירו לכם את ישעיהו פרק א’. אם התפילה שלכם היא על חשבון החלשים, אומר הקדוש ברוך הוא, אז אני לא רוצה אותה. תשאלו את הרבנים אם הם מסכימים שייתנו לישיבות כסף שבא על חשבון שיקום לאוכלוסיות הכי חלשות”.

לטענתו, “למדינת ישראל יש כסף. יש כסף, אבל הממשלה פושטת רגל. לא פשיטת רגל כלכלית, פשיטת רגל מוסרית. לראש הממשלה לא אכפת, כי כבר לא אכפת לו מכלום, אבל אני פונה למפלגות החרדיות. יש הקונה עולמו בשעה אחת. זו יכולה להיות השעה שלכם. תגידו שאתם לא מוכנים לזה. בידכם הדבר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות