“זרקו בקבוקים ואבנים”: המשטרה חוקרת תקיפת נהג ערבי בתל ציון

נערים המתינו לפאדי, נהג של 'אגד תעבורה' בכניסה ליישוב החרדי, זרקו עליו אבנים וקראו קריאות גזעניות • החברה השביתה את תנועת האוטובוסים ביישוב בשעות הבוקר • דוברות היישוב: "אגד תעבודה לא דאגו ליידע את התושבים על השביתה" • ומה עשו?
חיים טוויל
כ"ח סיון התשע"ח / 11.06.2018 12:20

אתמול (ראשון) בשעות הערב התקבל דיווח במשטרה על תקיפת נהג אוטובוס בישוב תל ציון שבנימין.

נהג האוטובוס דיווח כי מספר נערים שהמתינו בתחנה ביקשו שיפתח את דלת האוטובוס, ובעת שפתח – השליכו לעברו אבנים וברחו מהמקום. לטענתו, הוא נפצע באורח קל.

הנהג המשיך בנסיעה לכיוון מחסום חיזמא, שם דיווח לשוטרים אודות האירוע – והבוקר הגיש תלונה בתחנת במשטרה.

עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה לאיתור החשודים בתקיפה.

נהג האוטובוס שהותקף אמר הבוקר (שני), בריאיון שהעניק לתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, כי לא מדובר באירוע חד פעמי.

“הנערים חיכו לי בתחנה ואז זרקו בקבוקים ואבנים וקראו קריאות גזעניות. כל שבוע-שבועיים קורה דבר כזה”, סיפר הנהג פאדי. “המשטרה לא מצליחה לתפוס את זורקי האבנים, היא מגיעה אחרי כ-40 דקות ולא מצליחה לעשות משהו.

“הנערים הם כנראה מהישוב תל ציון או ממקום אחר באזור. 90% מהנהגים באזור הזה הם ערבים והנערים פוגעים רק בהם”.

בתגובה לאירוע החליטה חברת ‘אגד תעבורה’ להשבית את האוטובוסים ביישוב בין 05:30 ל-07:00 בבוקר.

תום פרמוביץ, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, מסר: “אנו שבים ועדים לאלימות חסרת רסן כלפי נהגי האוטובוסים. דיבורים בלבד לא יועילו, דמם של הנהגים הפקר וכל איום על חיי הנהגים מסכן את חיי הנוסעים”.

דוברות הישוב תל ציון מסרה הבוקר: “תושבי תל ציון שנמו את שנתם מבלי לדעת מה עומד להתחולל בשעת בוקר מוקדמת כשיחכו בתחנה וימהרו להגיע לעבודה אך האוטובוסים לא יגיעו, כאשר הנהלת אגד תעבודה וועד העובדים שלה לא דאגו ליידע את תושבי תל ציון על השביתה המדוברת.

“ראשי הישוב תל ציון וצוותי החירום והחסד שלו, הדביקו בחצות  מודעות בכל תחנות האוטובוסים ובתי הכנסת המרכזיים על דבר השביתה, ובמקביל נערכו עם צי של רכבים פרטיים בראשות יו”ר הנהלת הישוב אבי אביטל, אשר הוליך והסיע את התושבים אל התחנה הראשונה. מערך ההסעים הצליח מעל המשוער, כשכולם הוקפצו אל התחנה הראשונה על מנת שיוכלו להגיע בזמן למקום עבודתם.

“הנהלת הישוב מוקיעה בכל לשון מעשי אלימות (אם היו) שפוגעים בנהגים, אך דוחה בשאת נפש ענישה קולקטיבית נגד תושבים חסרי ישע. ענישה שאין לה שום משמעות של הרתעה וכדומה”, נאמר בהודעת היישוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות