חקירה: צה”ל שילם עשרות מיליוני שקלים עבור עבודות שלא בוצעו?

חשד לפרשת שחיתות במשרד הביטחון: בכיר נעצר ושלושה קבלנים עוכבו לחקירה באזהרה בלהב 433, בחשד להוצאה במרמה של עשרות מיליונים מתקציב המשרד וצה"ל • החשד: הקבלנים קיבלו כספים על עבודה שלא בוצעו בפועל, בתמורה לשוחד לבכיר
חיים טוויל
כ"ח סיון התשע"ח / 11.06.2018 11:26

המשטרה חוקרת חשד להוצאה במרמה של עשרות מיליוני שקלים ממשרד הביטחון וצה”ל על ידי בכיר במשרד הביטחון וקבלנים המבצעים עבודות תשתית בצה”ל ובמשרד הביטחון.

בשעות הבוקר (שני) נעצר חשוד אחד לחקירה באזהרה ועוכבו שלושה נוספים וזאת נוכח ראיות אשר העלו חשדות לכאורה, כל אחד על פי חלקו, במעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים וכן עבירות נוספות.

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל”כ) בלהב 433, בשיתוף המלמ”ב ומתמקדת בעבירות הנוגעות למרמה וטוהר המידות.

במהלך החקירה נחשף לכאורה שיתוף פעולה בין בכיר במשרד הביטחון, לבין קבלנים.

החשודים, הוציאו – על פי החשד – במרמה עשרות מיליוני שקלים מהצבא לאורך שנים, על ידי דרישות תשלום עבור עבודות שלא בוצעו או בוצעו בחלקן.

עוד עלה על פי החשד, כי הבכיר דיווח על היקפי עבודה לא כפי שבוצע בפועל על מנת להגדיל את רווחיהם של הקבלנים, תוך שהוא מסתיר ממשרד הביטחון את היקף העבודות שבוצעו או את סוג הפעילות וכמות המוצרים שנופקו בפועל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות