חוק פטור ממס לראש הממשלה: “מרוויח רק 13 אלף שקלים בחודש”

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק של ח"כ מיקי זוהר, שלפיה יינתן "פטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה • חבר הכנסת זוהר: "לא יתכן שראש הממשלה ירוויח כ-13 אלף שקלים בחודש"
דוד ליבוביץ
כ"ז סיון התשע"ח / 10.06.2018 17:59

פטור מס לראש הממשלה: ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת חוק של ח”כ מיקי זוהר, שלפיה יינתן “פטור ממס לתשלומים ושירותים הניתנים לראש הממשלה”.

הצעת החוק צפויה לחסוך לראש הממשלה אלפי שקלים מדי חודש, שמשולמים על ידו למס הכנסה בגין הוצאות ביתו הפרטי בקיסריה והרכב שבו הוא נוסע.

הצעת החוק קובעת כי ראש הממשלה לא יצטרך לשלם מס על “תשלומים, שירותים וטובות הנאה המשתלמים או הניתנים מאוצר המדינה לראש הממשלה בקשר למילוי תפקידו, למעט משכורת”.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי זהו העתקת מצב קיים לפטור שמקבל נשיא המדינה. “פקודת מס הכנסה מעניקה פטור ממס דומה לנשיא המדינה, ומוצע לקבוע הוראת פטור דומה גם ביחס לתשלומים הניתנים לראש הממשלה בקשר למילוי תפקידו”.

“לא יתכן שראש הממשלה ירוויח כ-13 אלף שקלים בחודש”, אמר יוזם החוק ח”כ זוהר. “לכן ביקשתי לקדם את החוק בוועדת השרים לחקיקה, מחשש שיעזוב את תפקידו”. לדבריו, “מאוד בעייתי שראש הממשלה ירוויח סכום כה זעום ביחס למה שהוא עושה בשביל המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות