טראמפ יזכה בנובל? קים ג’ונג און נחת בסינגפור למפגש הפיסגה

ההיסטוריה של המחר: רודן קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נחת הבוקר בסינגפור לקראת הפגישה שתיערך ביום שלישי לפנות בוקר (שעון ישראל) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ • נשיא ארה"ב על הפגישה: "אני חושב שאוכל לדעת תוך 5 שניות, לפי תחושת הבטן אם משהו טוב הולך לקרות"
דוד ליבוביץ
כ"ז סיון התשע"ח / 10.06.2018 12:21

ההיסטוריה של המחר: אחרי שהבית הלבן אישר באופן רשמי את קיומה והדהים את העולם, ההודעה של נשיא ארה”ב טראמפ על ביטולה ופניית הפרסה לאחר מכן – שליט צפון קוריאה קים ג’ונג און נחת הבוקר (ראשון) בסינגפור לקראת הפגישה שתיערך ביום שלישי לפנות בוקר (שעון ישראל) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

השליט הצפון קוריאני נחת בנמל התעופה צ’אנגי במטוס 747 של חברת התעופה “אייר צ’יינה”‘, ואחריה צולם לוחץ ידיים עם שר החוץ הסינגפורי ויויאן בלקרישנאן. הפגישה ההיסטורית בין שני המנהיגים תיערך ביום שלישי, ה-12 ביוני.

זו הפעם הראשונה אי פעם שנשיא אמריקני ייפגש עם מנהיג צפון קוריאה והפעם השנייה בלבד שקים יצא מארצו מאז עלה לשלטון בשנת 2011.

ארצות הברית וקוריאה הצפונית הן אויבות מאז מלחמת קוריאה שהסתיימה ב-1953, ומנהיגי המדינות כאמור, מעולם לא נפגשו ואף לא שוחחו בטלפון.

אבטחה חסרת תקדים צפויה להקיף את קים ז’ונג און, בפגישתו עם טראמפ.

מטרת הפגישה היא כמובן הניסיון לפתור המשבר הגרעיני בחצי האי הקוריאני, אחד המשברים הגדולים בעולם בעת הזו. טראמפ מעוניין כמובן שקים יתפרק מנשקו הגרעיני באופן מוחלט, כולל פיקוח בין-לאומי הדוק, אך לטענת רבים מהמומחים, זה לא עתיד לקרות. עם זאת, ישנה אפשרות שהמומחים טועים ויתברר כי טראמפ יצליח להוציא מקים הצעיר את הוויתור שכולם מעוניינים בו.

אמש, התייחס טראמפ לפסגה ואמר כי היא מהווה “הזדמנות חד פעמית”. כשנשאל על ידי עיתונאים איך הוא יכול לדעת האם קים אכן מוכן להתפרק מגרעין כפי שהוא מצהיר, השיב הנשיא האמריקני: “אדע זאת כבר בדקה הראשונה”.

“רק לפי תחושת הבטן שלי אני אדע, זה כל מה שאני צריך”, הוסיף. “אני חושב שאוכל לדעת תוך 5 שניות, שמעתם את זה פעם? אני חושב שאדע מהר מאוד אם משהו טוב הולך לקרות”.

פרשנים רבים ברחבי העולם מביעים עמדות שונות ביחס לתוצאות הפגישה אך על דבר אחד מסכימים כולם: אם טראמפ יצליח לפרק את צפון קוריאה מנשקה – הרי שזכאי הוא לפרס נובל לשלום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות