איתם אמר לשוטר: “יא מטומטם” • העונש: מאסר על תנאי וקנס

בית המשפט השלום בקריית שמונה גזר על השר לשעבר אפי איתם מאסר על תנאי למשך חודשיים, קנס של 1,500 ש"ח ופסילת רשיון לחמישה חודשים
יוני גרין
ב' תמוז התשע"ד / 30.06.2014 12:01

מאסר על תנאי למשך חודשיים, קנס כספי בסך 1,500 ש”ח, ופסילת רשיון לחמישה חודשים. נגזרו על שר התשתיות והשיכון לשעבר, תא”ל במיל’ אפי איתם.

איתם הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירה של נהיגה במהירות מופרזת, הטחת עלבונות בוטים בשוטר, ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

שופט בית משפט השלום בקריית שמונה, מורן מרגלית, דחה את בקשתו של איתם שלא להרשיעו ולהסתפק בעונש של עבודות לתועלת הציבור.

על פי כתב האישום, בחודש אוקטובר 2008 נהג איתם בכביש 98 מצומת גשור לכיוון צומת נחל גולן, במהירות של 157 קמ”ש בדרך שאינה עירונית, בה מהירות הנסיעה המותרת הינה 80 קמ”ש.

שוטר שהבחין ברכב הבהב לו ומשלא עצר, החל השוטר לנסוע אחריו, תוך שהוא מפעיל את האורות הכחולים וכורז לו במערכת הכריזה – עד שאיתם עצר. בשלב זה, כך נטען בכתב האישום, יצא מרכבו ואמר לשוטר: “יא מטומטם, מה אתה חושב שאתה עוצר אותי לפני השבת, אני לא אחלל שבת בגללך”. איתם סירב להציג לו רישיונות נהיגה והסתלק מן המקום.

  השופט קבע, כי “התנהלותו של הנאשם למן תחילת האירוע ובמהלכו, מבטאת זלזול מתמשך בהוראות החוק ובאנשי אכיפת החוק”. עוד ציין, כי איתם נתפס בעבר תשע פעמים נוהג במהירות מופרזת ורשיונו אף נשלל לשלושה חודשים.

“בעבירות של העלבת עובד ציבור והפרעה לשוטר במילוי תפקידו גלומה פגיעה חמורה בעקרונות החברה הדמוקרטית.צהדברים אמורים ביחס לאזרח מן השורה אשר בוחר ליטול את החוק לידיו ולפגוע ולהעליב את מי שאמונים על אכיפת החוק.

“סבורני, כי פגיעה זו הינה חמורה שבעתיים במצב דברים בו מי שביצע עבירות אלה הינו מי שמכהן או שכיהן בעבר בתפקידים בכירים במערכת השלטון שכן, יש בביצוען של עבירות אלה על ידו כדי לפגוע פגיעה נרחבת יותר בעקרון השוויון בפני החוק.

אמירתו של הנאשם לפיה יש ביכולתו לבוא חשבון עם השוטר בשל היכרותו עם מפכ”ל המשטרה, מבטאת באופן החד ביותר את הפגיעה החמורה בשלטון החוק ובעקרון השוויון”.

במהלך משפטו טען איתם כי על אף אם כשל באופן רגעי יש לשים כישלון זה בפרופורציה. הוא שוב וציין את תרומתו למדינה ואת העובדה כי הינו בעל אות המופת ממלחמת יום הכיפורים.

אולם השופט קבע, כי קיימת חשיבות בהרשעתו של איתם, והפגיעה שתיגרם לו בעקבות ההרשעה אינה מצדיקה להכניס את מקרהו לאותם חריגים בהם בית המשפט נמנע מהרשעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות