דיווח: “אבי גבאי הסכים שבני גנץ יהיה המועמד לראשות הממשלה”

העיתונאי בן כספית חושף מגעים מתקדמים בין אבי גבאי לרמטכ''ל לשעבר • מסתמן: גנץ יהיה מועמד המחנה הציוני לראשות הממשלה • גבאי: "אין בינינו שום סיכום על שום דבר”
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התשע"ח / 08.06.2018 11:34

יו”ר מפלגת העבודה והמחנה הציוני אבי גבאי והרמטכ”ל לשעבר רב־אלוף (במיל’) בני גנץ מנהלים בחודשים האחרונים מגעים, במהלכם מפעיל גבאי לחץ כבד על גנץ להצטרף למפלגה.

העיתונאי בן כספית חושף בעיתון ”מעריב’, על פי גורמים בכירים במפלגה, כי בין השניים הושג סיכום עקרוני, לפיו גנץ יצטרף למחנה הציוני כמועמד המפלגה לראשות הממשלה, בעוד גבאי ימשיך להיות יו”ר המפלגה ומספר אחת ברשימה.

לפי הדיווח, השניים סיכמו כי אם המפלגה תזכה בבחירות וגנץ ירכיב ממשלה, גבאי יהיה השר הבכיר בה. אם לא, גנץ יפנה את הזירה וגבאי ימשיך להוביל את מפלגת העבודה עד לפריימריז.

“גנץ כבר קיבל את ההחלטה ללכת לפוליטיקה, ולמרות רומן ארוך וחשאי שניהל עם שליחי משפחת נתניהו מבלפור, החליט לא להצטרף לליכוד”, כותב בן כספית.

”אם אכן יגובש ההסכם הזה בינו לבין גבאי, הוא יזכה להיות מועמד לראשות הממשלה ארבע שנים לאחר שסיים את תפקידו כרמטכ”ל. יש אפשרות שהשניים סיכמו עקרונית, אך השאירו את ההחלטה הסופית לשלב מתקדם יותר”, מציין כספית בטורו.

בשיחה עם ‘מעריב’ הכחיש גבאי את הסיכום עם גנץ, אישר שיש ביניהם מגעים מתקדמים ואישר את העובדה שגנץ נוטה לבוא לעבודה.

“אין בינינו שום סיכום על שום דבר”, אמר גבאי, “הקונסטרוקציה הזו לא הגיונית ולא מתאימה. או שאתה יו”ר או שלא. יחד עם זאת אני סבור שגנץ אכן נוטה להצטרף אלינו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחחחחחח
    13/06/2018 23:48
    rami
  1. מגוחך

  2. גנץ לראשות המחנה הציוני
    21/12/2018 11:04
    עמי
  3. עכשו כאן ומיד לגרום לאבי גבאי למסור את מנהיגות המחנה הציוני לרמטכל בדימוס, לרב אלוף בני גנץ, אבי גנץ מכל זווית אפשרית עונה על התשובה למה גנץ עדיף. אני רוצה להתחיל דווקא מהסוף. הכוונה כמובן לזה שהסקרים האחרונים מראים. הנצחון של המחנה הציוני אפשרי מתמיד וכנראה האפשרות היחידה שהמחנה הציוני יחליף את ההנהגה למרות כל הישגיה, ובאותה נשימה אומר שהמחנה הציוני יכול להצליח אותו דבר ואף יותר אילו היה בשלטון.

    לפני כשנה הייתה בתוכנית “עובדה” עם אילנה דיין, כתבה שנגעה בעניין האיראני.
    בכתבה סופר על כך שרה”מ ביבי חשב לתקוף את איראן, ומי עצר אותו, ניחשתם נכון
    הרמטכ”ל דאז בני גנץ.
    נחזור לעניינינו. אני חייב שלדעתי אבי גבאי בכל מקרה ובכל תפקיד רם במדינה הוא
    יכול למלא. אם להשוות זאת לכדורגל אזי גבאי הוא כמו קבוצת כדורגל שהייתה בליגה שלישית ותוך שנתיים הגיעה לליגה הבכירה בארץ. הרי שאם גבאי היה נשאר בכולנו
    הוא היה פחות מוכר לציבור, מאשר היכרות יותר לציבור, כראש המחנה הציוני.

    בני גנץ הן כאלוף ועל אחת כמה וכמה כרב אלוף יכול ורצוי שגיע לראשות הממשלה.
    כי הוא כרמטכ”ל הגיע לזה לאחר שורה אדירה של תפקידים בצה”ל. ולהזכיר גנץ התמנה לרמטכ”ל לאחר שחרורו מצהל.זה יהיה מאוד סימבולי אם יהיה רהמ” הבא.

    כשאבי גבאי היה מנכל בזק היו תחתו כ – 7000 עובדים. גנץ פיקד על הרבה יותר.
    גבאי כשהתפטר מהממשלה של ביבי, זה היה כך אני רוצה להאמין, עשה זאת כאידאה
    בגלל מתווה הגאז, ואין ספק ללא זה הוא לא היה מתפטר.

    אז שיהיה לכולנו טוב על הלב אנא גבאי תן לגנץ ותן לכולנו ( כמעט) את הסיכוי האולי יחידי להנהיג א המדינה. הוא יכול לעשות זאת טוב מאוד כפי שהיה.רמטכ”ל