חתן הגאב”ד תקף את ‘שובו בנים’: לא משתדכים ומתפללים אתם

חרדים 10
|
כ"ה סיון התשע"ח / 08.06.2018 01:13
בכנס “גיבוש, חיזוק והתייעצות בדרכי הפעולה להמשך המערכה” נגד הרב אליעזר ברלנד, בהשתתפות הרה”ח רבי אלימלך זילביגר, חתנו של גאב”ד ‘העדה החרדית’ – הוא יצא בחריפות חסרת תקדים נגד מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, שהודה והורשע בביצוע מעשים חמורים בנשים • צפו בנאום הסוער

בבית שמש התקיים ביום רביעי בלילה כינוס פעילים מכל רחבי הארץ לחיזוק, גיבוש והתייעצות, למה שכונה “דרכי הפעולה להמשך המערכה במלחמת הקודש נגד החוטא ומחטיא הידוע שלפני חודשים ספורים התפרסם כנגדו ‘פסק דין ואזהרה חמורה’ מבית הדין המיוחד שע”י קהילות חסידי ברסלב לבירור פרשיית מנהיג שובו בנים”.

נשאו דברים: הרה”ח רבי אלימלך הכהן זילביגר, מגדולי משפיעי ברסלב וחתן גאב”ד ירושלים הגרי”ט ווייס, הרה”ח רבי צבי צוקר, והרה”ח רבי אליהו גודלבסקי.

הרב זילביגר ציין כי “כל מי שמהרהר אחר פסק בית דין זה הריהו מהרהר על כל בתי הדינים שהיו מימות משה רבינו”. הוא קבע כי חלה חובת התבדלות מוחלטת מקהילת ‘שובו בנים’, ו”שכל כוחו של אותו איש והעובדה שטרם ברור לכל מי שעמדו רגלי אבותיו על הר סיני כי יש לקבל ולקיים את כל דברי בית דין זה ככתבו וכלשונו – אינה אלא תוצאה מכך שמי שעומד ומשרת ומסייע לו הוא הס”מ עצמו רח”ל”.

לדבריו, אסור להשתדך עם אנשי הקהילה ואף לא להתפלל עמם באותו בית כנסת.

אחריו נשא דברים הרב צוקר, שקרא לכל בני משפחתו “השבויים עדיין בציפורניו להעמיד מול עיניהם את דברי רבי נתן, כי כל מי שמבקש את האמת באמת, גם אם הוא טועה סוף כל סוף בוודאי יפקח את עיניו וייצא מחושך לאור”.

הוא גולל מחוויותיו האישיות, במשך עשרות שנים, אלו חיים מרים ומרורים הם “מנת חלקו של מי שמקושר לאיש שכל כולו מתחילה ועד סוף כולו שקר גמור”, ועורר את הציבור “לתרום צדקה למערכה קדושה זו שכל מטרתה לרוצץ את ראש הנחש ולגלות את קול האמונה בטהרתה”.

הרב גודלבסקי, חתם את הכינוס כשהוא שואג מעומק לבבו על “עומק הטומאה שאותו איש השריש בלבבות תמימים מבקשי ה'”. הוא עורר על כך שלאור המצב, “צו השעה היא להפיץ ככל האפשר את קול המערכה הקדושה ובכך להציל כמה שיותר נפשות מפח יקוש”.