ג’וליאני: “ללמוד מהאירופאים? הם לא מבינים בטרור. כושלים. פחדנים”

על חקירות ראש הממשלה: "הם מענים אותו כי הוא אוהב סיגרים. גם אני אוהב סיגרים ועישנתי לא פעם יחד איתו. אם העולם היה פעם כמו שהוא היום, אנשים שתוקפים את טראמפ ונתניהו היו דורשים שווינסטון צ'רצ'יל יישב בכלא"
אריה ריבקינד
כ"ד סיון התשע"ח / 07.06.2018 16:58

רודי ג’וליאני, ראש עיריית ניו-יורק לשעבר וחבר בצוות המשפטי של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ, נאם ​אמש (רביעי) באירוע של עמותת ‘משפחה אחת’ (OneFamily) בפני משפחות שכולות ישראליות ותורמי העמותה – המסייעת לבני משפחות שכולות ובנפגעי טרור מאז הקמתה לפני 17 שנה.

בפתח דבריו התייחס ג’וליאני למלחמה בטרור: “למה אנחנו צריכים ללמוד מאירופאים הכושלים? הם אפילו לא יכולים להגן על עצמם. הם מפחדים. צרפת מפחדת ממחבלים. אנחנו לא מפחדים מאף אחד, לא רק כי אנחנו חזקים, אלא גם כי אנחנו צודקים ואוהבי אדם.

“אבל כדי להצליח אתה צריך אומץ – פחדנים לא מסוגלים להגן על בני אדם. בהקשר הזה, דונלד טראמפ מקבל את ההשראה מהנפש האמריקאית”.

בהמשך הנאום אמר: “כשביקרתי באירופה תמיד אמרו לי: ארה”ב חייבת ללמוד מאיתנו. אמרתי להם: חכו רגע, למה אתם חושבים שנלחמנו את מלחמת העצמאות? כדי ללמוד מכם? יש לנו את הכלכלה הכי חזקה בעולם ואתם חושבים שנלמד מצרפת? מאיטליה? מיוון? אפילו מגרמניה ומדינות הסקנדינביות?”

בהמשך תקף ג’וליאני את הרשות הפלסטינית: “הדבר היחיד שהרשות הפלסטינים מצליחה בו וישראל יחד עם ארה”ב לא – זה בלהשיג אהדה. הם מחבלים אהודים. אני רואה איך זה קורה בארה”ב, בן-אדם רוצח שוטר וכולם מלאים בסימפתיה ועסוקים בהצדקה של מעשיו. מסבירים למה הוא לא היה יכל אחרת”.

פרקליטו של הנשיא טראמפ התייחס גם לחקירות נגד ראש הממשלה נתניהו: “…הם מענים אותו (נתניהו) כי הוא אוהב סיגרים. גם אני אוהב סיגרים ועישנתי לא פעם יחד איתו. אם העולם היה פעם כמו שהוא היום, אנשים שתוקפים את הנשיא טראמפ ורה”מ נתניהו היו דורשים שווינסטון צ’רצ’יל יישב בכלא”.

באירוע נכחו, בין היתר, כלת פרס ישראל לשנת 2018 מרים פרץ, שבניה אוריאל ואלירז הי”ד  נפלו במהלך שירותם הצבאי; רחלי פרנקל, אמו של נפתלי הי”ד שנחטף ונרצח בגוש עציון יחד עם גיל-עד שער ואיל יפרח הי”ד; ונתן מאיר, שאשתו דפנה מאיר הי”דנרצחה בפתח ביתה בעתניאל.

מרק בלזברג, מייסד ויו״ר עמותת ‘משפחה אחת’, אמר: ״כראש העיר ניו יורק בזמן מתקפת הטרור על בנייני התאומים, ג’וליאני, ניהל את כל מאמץ ההצלה של אותו יום מבניין הרוס למחצה בצידו השני של הרחוב של הבניינים שקרסו.

“ג’וליני, שהוכיח את עצמו באותו יום כאשף בניהול של מצב חירום מהמדרגה הראשונה, משלב כיום ידיים עם עמותת ‘משפחה אחת’, שהפכה למובילה בתחום טיפול במצבי החירום בטווח הארוך. טיפול זה הינו חיוני בשיפור ההשפעה ההרסנית ארוכת הטווח על קרבנות הטרור והוא מתבצע באמצעות ליווי אישי, סיוע בשילוב מחודש בשוק העבודה, והחזרתם למצב של אזרחים מתפקדים ויצרניים במדינה בה הם חיים״.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות