נתניהו איים על הנשיא אסד: “כעת, כשהמלחמה נגמרת – הוא לא חסין”

ראש הממשלה בכנס של מעון מחקר בלונדון כי עכשיו נשיא סוריה לא יהיה חסין - אם יזמין כוחות איראניים • "הנשיא פוטין מבין שישראל עושה מה שכל מדינה אחרת היתה עושה נגד אויב שמנסה להשמיד אותה"
נתן פרל
כ"ד סיון התשע"ח / 07.06.2018 14:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בצהריים (חמישי) במכון מחקר בלונדון, התייחס למצב במזרח התיכון ושיגר מסר מאיים לנשיא סוריה באשר אל אסד.

“במהלך מלחמת האזרחים לא התערבנו. הדבר היחיד שעשינו זה להקים בית חולים. עכשיו המלחמה כמעט הסתיימה, דאעש נגמר, ועכשיו הוא מביא את האיראנים? אסד חייב להבין שישראל לא תהיה סובלנית להתבססות צבאית של איראן בסוריה, והמסקנות מכך הן לא רק כלפי איראן אלא גם שאסד לא חסין יותר. אם הוא יתקוף אותנו, אנחנו נפגע בכוחותיו. אסד צריך לשקול זאת ברצינות”.

ראש הממשלה המשיך: “אמרתי לנשיא פוטין שיש לנו זכות להגן על עצמנו מאיראן ואם הם יזיזו כוחות לכיווננו – אנחנו נפעל. אני חושב שהנשיא פוטין מבין שישראל עושה מה שכל מדינה אחרת היתה עושה נגד אויב שמנסה להשמיד אותה”.

נתניהו גילה כי איראן מעוניינת להביא לסוריה טילי קרקע-קרקע מדויקים וחימוש מדויק עם ראשי קרב של חצי טונה, כמו גם צוללות.

אש הממשלה התייחס ליחסים בינו ובין הממשל האמריקני: “היו לי יחסים טובים עם נשיאים אמריקניים, גם כאלה שהסכמתי איתם וגם כאלה שלא הסכמתי איתם. עם אובמה חתמתי על הסכם סיוע ביטחוני ולא השגנו הסכמה על הסכם הגרעין עם איראן. אין מחלוקות ביני לבין נשיא טראמפ בנושא של איראן ואני מעריך את החלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל”.

על הסכם הגרעין עם איראן אמר: “לא אמרתי למנהיגי אירופה לסגת מההסכם. ברגע שארה”ב יצאה מההסכם, חברות בינלאומיות נטשו עסקאות עם איראן”.

על הפלסטינים אמר: “הסיבה שאין שלום פשוטה – הפלסטינים לא רוצים להכיר במדינה היהודית. ברגע שיהיו מנהיגים כמו סאדאת והמלך חוסיין שיכירו בזכותה של ישראל להתקיים, יהיה שלום גם עם הפלסטינים”.

על הפרעות בגבול עם עזה אמר: “התהלוכה בעזה היא לא תהלוכה של מרטין לותר קינג. זו תהלוכה אלימה. הם מגיעים עם נשק וחומרי חבלה. חמאס שילם לאזרחים ושאר המפגינים הם פעילי חמאס. 50 מההרוגים הם פעילי חמאס ואת זה אומר דובר חמאס. יש לנו שמות ותמונות שלהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות