היועמ”ש קבע: נשות הכותל יתפללו בשטח נפרד; אם לא – יורחקו

מנדלבליט הכריע כי נשות הכותל לא יורשו להתפלל ברחבת הכותל ללא תנאים כבעבר, אלא יוקצה להן מתחם נפרד ומגודר • אם הנשים תתפללנה מחוץ למתחם - הן יורחקו מהכותל המערבי • בכך קיבל היועמ"ש את עמדת המשטרה ורב הכותל • הנשים: ''נדהמות מעזות המצח של רב הכותל"
קובי פינדרוס
כ"ג סיון התשע"ח / 06.06.2018 14:31

החלטה מרעישה: היועץ המשפטי לממשלה קובע כי נשות הכותל לא יורשו עוד להתפלל ככל הנשים ברחבת הכותל המערבי, אלא רק במתחם נפרד ומגודר שתקצה עבורן המשטרה והממונה במקום, ומבהיר כי אם יפרו את ההוראה הן יסתכנו בהרחקה מהאתר הקדוש. כך חשף העיתונאי קובי נחשוני מאתר ynet.

ההחלטה של היועץ המשפטי מחמירה את פסק בית המשפט, שהתיר לקבוצת הנשים להתפלל ברחבה, ללא תנאי.

על פי הדיווח, ההחלטה התקבלה בעקבות בקשת המשטרה והקרן למורשת הכותל להפריד בין מניין התפילה החודשי שמקיימות חברות הארגון לבין הנשים האחרות המבקרות במקום, על מנת למנוע חיכוך שעלול להביא לעימותים בין הצדדים.

החלטת היועמ”ש מגיעה לאחר שעמדת המשטרה ורב הכותל לפיה, רשאי הממונה לקבוע הוראות בשטח, כדי להבטיח את מימוש זכות התפילה יחד עם השמירה על הסדר הציבורי התקין ברחבה – ואלו יחייבו את כלל המתפללים, התקבלה על ידי המשנה ליועץ המשפטי עורכת הדין עמית מררי.

 יצויין כי נשות הכותל סירבו בתחילה לתנאים ולהגבלות שביקשה המשטרה ודרשו את התערבות היועמ”ש, אלא שזו כאמור, הגיעה והחמירה את הוראת בית המשפט כשהיא תוחמת את הנשים אל תוך מתחם מגודר ומופרד.

בעקבות ההחלטה הועבר מסר הן לנשות הכותל והן לנשים החרדיות המתנגדות להן, לקראת תפילת ראש חודש תמוז בשבוע הבא, לפיו יש לקיים את ההוראות במלואן.

“הנחייה זו תקפה כלפי כולי עלמא”, הדגיש היועמ”ש, “כל גורם שפעל בניגוד להוראות הממונה ובניגוד להסדרי התפילה ברחבת הכותל יהיה חשוף להפעלת הסמכויות הנתונות לממונה מכוח הדין”.

עו”ד אורלי ארז לחובסקי, היועצת המשפטית של ‘נשות הכותל’, מסרה בתגובה: “רב הכותל מוסמך לתת הוראות להבטחת האיסורים הקבועים בתקנות המקומות הקדושים. נשות הכותל לא הפרו שום איסור והן פועלות לאור פסיקת בית המשפט המחוזי מלפני 5 שנים ולכן אין כל עילה להרחקתן מהכותל.

”אנו נדהמות מעזות המצח של רב הכותל – בגיבוי המשרד לשרותי דת – שתחת להרחיק את מי שמפריעות לתפילתן של נשות הכותל ונוקטות באלימות קשה כנגדן מזה שנתיים ימים – מנסה לאיים על נשות הכותל המבקשות לממש את זכותן להתפלל כדרכן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות