הנשיא מקרון לנתניהו: העברת השגרירות גרמה גרמה למוות

ראש הממשלה ונשיא צרפת ערכו מסיבת עיתונאים בארמון האליזה • נתניהו: "הגרעין האיראני - האיום הגדול ביותר לעולם כיום" • על עזה: המפגינים משתמשים בילדים כמגן אנושי ומחפשים להסתער ולחטוף חיילים ואזרחים • מקרון: "הסכם הגרעין הוא חשוב ויש לשמר אותו"
נתן פרל
כ"ג סיון התשע"ח / 06.06.2018 00:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צרפת עמנואל מקרון נפגשו הערב (שלישי) בארבע עיניים בארמון האליזה בפריז.

במסיבת עיתונאים משותפת שערכו השניים לאחר הפגישה – אמר מקרון: “עמיתי באירופה ואני חושבים שהסכם הגרעין הוא חשוב ויש לשמר אותו, עם זאת צריך להפעיל לחץ רב יותר. הסכמנו שצריך לפעול לשם עצמאותה של סוריה ולהבטיח את הביטחון של האזור ושל ישראל. צרפת מחויבת לפעול כנגד גורמים שמערערים את היציבות”.

מקרון התייחס גם לפלסטינים: “צרפת דוגלת בפיתרון שתי המדינות שבירתן תהיה ירושלים”.

בנוגע לאירועים בגבול עזה אמר מקרון: “הבהרתי לראש הממשלה שאני מודאג מאירועי השבועות האחרונים בגבול עזה, שמאיימים על תהליך השלום. אנחנו מגנים כל פעולות אלימות מצד של גורמים קיצוניים כמו חמאס ואנו מקווים שיימצאו פתרונות הומניטאריים לתושבי העזה”.

מקרון הדגיש כי צרפת לא תכיר במדינה פלסטינית בתגובה להעברת השגרירות – אך אמר: “העברת השגרירות האמריקנית זהו צעד חד צדדי שאינו נחשב לחגיגה וגרם למוות”.

ראש הממשלה נתניהו אמר במסיבת העיתונאים: “האיום הגדול ביותר לעולם כיום הוא נשק גרעיני שמצוי בידי המשטר הנוכחי בטהרן. זה הזמן להפעיל לחץ מירבי על האיראנים. לא ביקשתי מהנשיא מקרון לפרוש מהסכם הגרעין אלא העדפתי להתמקד בעצירת התוקפנות האיראנית באזור.

“העמדה שלנו נגד איראן משותפת לא רק לישראל אלא גם למדינות ערביות רבות שעליהן איראן מאיימת. תנאי מקדים לשיקום סוריה הוא שאיראן תעזוב את המדינה”, הדגיש נתניהו.

בהתייחסות נעשה בגבול עזה, אמר נתניהו: “מה שראיתם בשבועות האחרונים זה לא הפגנות, אלא אירועים אלימים המאורגנים על ידי חמאס. המפגינים האלה משתמשים בילדים כמגן אנושי והם מחפשים להסתער לישראל ולחטוף חיילים ואזרחים. היו 62 קורבנות אבל חמאס עצמו אמר ש-50 מהם היו אנשי חמאס”.

נתניהו הוסיף: “הם שורפים את השדות שלנו. לא מדובר באזרחים והמציאות אינה כפי שהיא נראית מכאן. נעמוד על זכותנו להגן על עצמנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות