הדרישה מהיועץ המשפטי: חקירה פלילית נגד זייברט

התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש עיריית בני ברק, בשל החשש לשימוש לרעה בסמכותו • "התנהגותו פוגעת פגיעה קשה באמון הציבור ויוצרת אי שוויון חמור.. מנצל כוח המשרה לאפשר לעצמו תנאי חנייה טובים יותר מאלה הקבועים בחוק"
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התשע"ח / 05.06.2018 22:31

זייברט והזילזול בחוקים: התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שלישי) ליועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש עיריית בני ברק, חנוך זייברט,  בשל החשש לשימוש לרעה בסמכותו וחנייה במקומות בהם אסור על פי חוק לחנות.

“ישנה תחושה קשה של אכיפה סלקטיבית בעירייה, ומתן יחס עודף וחריג לראש הרשות – יש להגן על הציבור מפני עריצות השלטון בבני ברק”, נאמר בפניה.

אמש פורסמה בתכנית ‘הכל כלול’ כתבה שעסקה בראש עיריית בני ברק, שחשפה כי ראש העיר מרבה לחנות את רכבו במקומות האסורים לחנייה.

בנוסף, מכתבה שפורסמה ב’ישראל היום’, עולה כי בשנים האחרונות ראש העיר זייברט קיבל 23 דו”חות, 17 מהם הומרו ל’אזהרה’ בלבד, ואחד מהם אף בוטל – בניגוד חריף ליחס לו זוכים אזרחים מן השורה.

לפי התנועה לאיכות השלטון, ככל שהפרסומים נכונים, הם מעלים תחושה קשה של אכיפה סלקטיבית בעיריית בני ברק, ומתן יחס עודף וחריג לראש הרשות. התנהלות זו, לכאורה, פוגעת פגיעה קשה באמון הציבור, ויוצרת אי שוויון חמור בין נבחרי הציבור לבין בוחריהם. התנהגות זו של ראש העיר זייברט, שנוהג כאדם המורם מעם, מהווה לכאורה הפרה בוטה של הוראות החוק, תוך פגיעה בטוהר המידות המיוחסות לנבחר ציבור.

“עולה החשש כי בהתנהגותו, ניצל ראש העיר זייברט את כוח המשרה שלו כדי לאפשר לעצמו תנאי חנייה טובים יותר מאלה הקבועים בחוק. לשאר תושבי בני ברק ולאזרחי המדינה בכלל לא מוענקת פריבילגיה זו”, אומרים בתנועה לאיכות השלטון.

“על כן אנו פונים ליועמ”ש בדרישה לפתוח בחקירה כנגד ראש עיריית בני ברק, על מנת להגן על הציבור מפני עריצות השלטון בבני בברק, וכדי לא לתת להתנהגויות לא רצויות אלו לגיטימציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראש העיר אינו מציית לחוקים
    06/06/2018 13:12
    יפה
  1. ראש העיר בני ברק חושב עצמו מעל לחוק
    לפי החוק אסור להרעיש ברצקולים כל שעות היום
    החוק הועבר לראש העיר אך הוא מצפצף אינו אוכף את הרעש שנגרפ על ידי עמותות התרמה לפני כל חג גם המשטרה משתפת פעולה עם ראש העיר
    מי שמעוניין ליעץ לי איך לפעול מוזמן לכתוב למייל
    [email protected]