מדוע תרם הנגיד הליטאי רבי הערשי פרידמאן מיליון דולר לישיבת חב”ד?

איל ההון והנדל"ן הליטאי היה אורח הכבוד בדינר השנתי של מוסדות החינוך 'אהלי תורה-אהלי מנחם' בשכונת קראון הייטס החב"דית • התרומה שהרים בסך מיליון דולר היא למחנה קיץ מיוחד - שייקרא: "קעמפוס פריעדמאן" • ומה הוא ורעייתו גילו בוידאו מיוחד שהופק לכבוד האירוע?
יוסף גרינבוים
כ"ב סיון התשע"ח / 05.06.2018 19:36

איל ההון והנדל”ן החרדי, הנגיד רבי הערשי פרידמאן, היה אורח הכבוד בדינר השנתי של מוסדות החינוך ‘אהלי תורה-אהלי מנחם’ בשכונת קראון הייטס שבברוקלין.

זו פעם ראשונה שהנגיד הליטאי, המפורסם בשל ‘מהדורת פריעדמאן’ על הש”ס והשולחן ערוך, מרים תרומה למוסד חב”די מובהק.

המרא דאתרא של קראון הייטס, הגאון החסיד רבי שלמה יהודה הלוי סג”ל, העומד בראש מערכת הכשרות CHK, יצר קשרים הדוקים עם ר’ הערשי, מי שרכש את מפעל שיווק הבשר ‘אגרי’ שהיה בבעלות משפחת רובשקין, עד למעצר המתוקשר של ר’ שלום מרדכי רובשקין.

הרב שלמה יהודה הלוי סג"ל

הגרש”י סגל בדינר. צילום: מוסדות אהלי תורה

התרומה שהרים, בסף מליון דולר, היא למחנה קיץ מיוחד שהוקם בעיר קינגסטון, הממוקמת בהרי מדינת ניו יורק. במסגרת מחנה הקיץ תפעל ‘ישיבת קיץ’ במהלך שני חודשי החופש הרשמיים של ארצות הברית.

הקמפוס כולו, המשתרע על שטח ענק ומרהיב, ייקרא מעתה: ‘קעמפוס פריעדמאן’.

בסרטון המיוחד שהופק לכבוד בני הזוג פרידמן – הם חושפים: ר’ הערשי היה חניך ב’גן ישראל’ של חב”ד שנים רבות. רעייתו, מרת רייזל, היתה חניכה ב’קעמפ אמונה’ של בנות חב”ד. כך גם עשו עם ילדיהם – שנשלחו לקעמפ ‘גן ישראל’ של חב”ד.

הערשי פרידמן

 ר’ הערשי עם הגר”א אזדבא בדינר.צילום:מוסדות אהלי תורה
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא ליטאי
    07/06/2018 13:03
    יהודי
  1. הונגרי אבל יש לו הרבה שכל לבנ״א הזה ויודע מה לעשות עם הכסף.