כך הפיל סוכן סמוי בני זוג שהפיצו מאות אלפי ש”ח בשטרות מזויפים

במהלך העסקה האחרונה רכש הסוכן המשטרתי מהחשוד כ-150 אלף שקלים בשטרות מזויפים, ועם מתן האות פעלו בלשי המשטרה וביצעו מעצר • בת זוגו של החשוד נעצרה בפשיטת בלשי המשטרה על ביתם - שם פעלה המעבדה
חיים טוויל
כ"ב סיון התשע"ח / 05.06.2018 13:59

בני זוג, בני 28 ו-22, תושבי הדרום, שעל פי החשד ייצרו והפיצו שטרות כסף מזויפים על ידי מכירתם – נעצרו ביום חמישי שעבר על ידי המשטרה. במקביל נעצרו עוד חמישה חשודים ששו, על פי החשד, עסקים עם בני הזוג.

במסגרת החקירה הסמויה נגד בני הזוג, הפעילה היחידה המרכזית של המשטרה שוטר סמוי, שבאמצעות מגוון שיטות והכוונה ממוקדת, הצליח לרכוש את אמונו של החשוד העיקרי – שהציג עצמו כמי שמוכר את השטרות המזויפים.

במשך מספר עסקאות שבוצעו באזור ירושלים על ידי הסוכן המשטרתי והחשוד, הצליח הסוכן לרכוש מהחשוד מאות אלפי שקלים בשטרות מזויפים, וזאת תמורת כמה אלפי שקלים.

במהלך העסקה האחרונה שהתבצעה ביום חמישי, רכש הסוכן המשטרתי מהחשוד כ-150 אלף שקלים בשטרות מזויפים, ועם מתן האות פעלו בלשי המשטרה ועצרו את החשוד.

בת זוגו של החשוד נעצרה אף היא בעת פשיטת בלשי המשטרה על ביתם שבדרום, שם נתפסה המעבדה והציוד ששימש את החשודים לזיוף השטרות, לצד דפים להדפסה, דיו, מדפסות וכלי חיתוך.

החשודים הובאו לחקירה במשטרה בחשד ליצור, הפצה וזיוף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות.

על פי החשד, החשודים, כל אחד על פי חלקו, פעלו לייצור, העברה, הפצה והחדרה של השטרות המזויפים בעלי ערך של 50 ₪, 100 ₪ ו-200 ₪ למשק הישראלי.

במקביל נעצרו חמישה חשודים נוספים שעל פי החשד נקשרו עם הזוג בעסקאות נוספות ושוחררו אמש, לאחר שהוארך מעצרם ביום חמישי.

זוג החשודים הובא בפני בית המשפט שהאריך מעצרם עד לתאריך 7.6.18.

במשטרה ציינו, כי “הפעילות הממוקדת והמתוכננת של המשטרה, במהלכה הופעל השוטר הסמוי, סיכלה המשך הפצתם של מאות אלפי שקלים בשטרות מזויפים לשוק הכלכלי בישראלי ומעצרם של החשודים. עבירות אלו עלולות לפגוע באופן קשה הן באזרח משלם המיסים, הן בכלכלת המדינה ושוק ההון והן במטבע השקל של מדינת ישראל, ובכך לגרום להפסדים כספיים רבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות