ליברמן עוקץ: “היסטריה ופאניקה המונית בצמרת השלטון האיראני”

לאחר שאיראן איימה בהגברת העשרת האורניום - שר הביטחון מגיב: "הפחד האיראני הוא שכל המשקיעים האירופיים יעזבו את אדמתם" • "איראן אינה בעיה ישראלית אלא בעיה אזורית ועולמית וכך צריך להתייחס אליה" • אופציה צבאית מולם? "כל האופציות על השולחן בכל הקשור לאיראן"
אריה ריבקינד
כ"ב סיון התשע"ח / 05.06.2018 13:10

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר (שלישי) בכנס רואי החשבון באילת, כי הוא אינו מודאג מאיומי איראן לחזור להעשרה מואצת של אורניום ולפרוש מהסכם הגרעין.

“הנושא הכלכלי הוא זה שמטריד את איראן. ההכרזה של חמינאי על העשרת אורניום, היא סימן להיסטריה ופאניקה המונית בצמרת האיראנית. איראן אינה בעיה ישראלית אלא בעיה אזורית ועולמית וכך צריך להתייחס אליה וחשוב לדבר על הבעיה כל הזמן ולהזכיר אותה לקהילה הבינלאומית”.

ליברמן הוסיף: “הפחד האיראני הוא שכל המשקיעים האירופיים יעזבו את אדמתם. האינפלציה, הפיחות בשער הריאל האירני – ההידרדרות המהירה, זה מה שמטריד אותם. האיראנים יודעים שצעד קיצוני שלהם יביא לפרישת אירופה מההסכם והם חוששים מכך”.

הוא התייחס גם לשאלת הנוכחות האיראנית בסוריה ולדיווחים לפיהם ישראל תסכים שכוחות איראניים יישארו באזורים מרוחקים מאוד מגבול ישראל. “לא נקבל שום נוכחות איראנית בסוריה. יש להם טילים בטווח של מאות קילומטרים וזה לא משנה מהיכן בסוריה הם יירו אותם”.

הוא ציין כי האופציה הצבאית מול איראן לא ירדה מסדר היום. “כל האופציות על השולחן בכל הקשור לאיראן”.

מוקדם יותר הודיע ראש סוכנות הגרעין האיראנית, כי ארצו החלה לעבוד על תשתית לבניית צנטריפוגה גרעינית במתקן הגרעיני בנתנז.

אתמול אמר המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי: “הוריתי לסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן להתכונן להעשרת אורניום של 190 אלף יחידות עבודה הפרדתית, כפיצוי על הזמן שבו היינו במסגרת הסכם הגרעין ולעשות הכנות ראשוניות כדי להיות מוכנים כמה שיותר מהר, כך שאם הנשיא יורה על כך יהיה אפשר להתחיל בהעשרה כבר מחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות