החינוך נגד הקצאה לחרדים: 500 ילדות נזרקות לרחוב בי-ם

עיריית ירושלים מאשימה: בגלל עמדת משרד החינוך, בית המשפט המחוזי ביטל הקצאה של מבנה - ולמעלה מ-500 תלמידות בית הספר היסודי לבנות 'נווה בת שבע' בשכונת נווה יעקב "יימצאו את עצמן ברחוב ללא בית ספר" • "משרד החינוך הוא האחראי הבלעדי לתוצאה העגומה והקשה"
אריה ריבקינד
כ"ב סיון התשע"ח / 04.06.2018 21:24

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה אתמול (ראשון) על ביטול הקצאת מבנה בי”ס ברחוב בלבן בשכונת נווה יעקב לבנות בית ספר בית יעקב של החינוך העצמאי.

המשמעות: כ-500 תלמידות יאלצו לפנות את המבנה עד ל-22.7.18, ללא  כל חלופה.

בפסק הדין נקבע כי החלטת עיריית ירושלים להקצות את המבנה לבנות בי”ס בית יעקב נווה בת שבע היתה נכונה מהותית, אך רק בשל התעקשותו של משרד החינוך להתערב בתהליך על סמך נוהל ישן שמעולם משרד החינוך לא דרש להפעילו קודם לכן, ביטל בית המשפט את ההליך כולו.

כיוון שכך, 500 תלמידות ימצאו עצמן ללא מקום לימודים בשנת הלימודים תשע”ט.

בעירייה מפנים אצבע מאשימה אל עבר משרד החינוך ורואים בו האחראי הבלעדי לתוצאה העגומה והקשה.

בעירייה אומרים, כי הם אינם מבינים מדוע לראשונה דורש משרד החינוך לפתע לקבל אישור להקצות מבנה בי”ס דווקא לבנות חרדיות, אשר למדו עד כה בתנאי צפיפות קשים ובמבנים ניידים, במתחם בי”ס בית יעקב בנווה יעקב.

לפי העירייה, בית המשפט קיבל רק טענה הנוגעת לנושא טכני הקשור לנוהל שמשרד החינוך לא הפעיל מעולם, נוהל שלדעת העירייה קיימים בו פגמים מהותיים ומשמעותיים.

בכוונת העירייה לערער על ההחלטה שמשמעותה פגיעה משמעותית בתלמידות שימצאו את עצמן ברחוב ללא מבנה, שלושה חודשים לפני פתיחת שנת הלימודים.

במכתב חריף שהוציא הערב בא כח העירייה, עוה”ד אורי קידר, למנכ”ל משרד החינוך, מטילה העירייה על משרד החינוך את האחריות לפתרון המשבר – שהתעקשות משרד החינוך גרמה לו.

בית ספר נווה בת שבע

בית ספר נווה בת שבע

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות