העליון סירב להתערב: מותר לשלם בעשרות אגורות לבאסל גטאס?

חיים טוויל
|
כ"א סיון התשע"ח / 04.06.2018 20:16
פרקליטו של ח”כ לשעבר באסל גטאס סירב לקבל מעו”ד איתמר בן גביר הוצאות משפט במטבעות של עשר אגורות – וטען: מדובר בעלבון • הערב הודיע ב’העליון’ כי אינו מתכוון להתערב • ד”ר בן ארי: “אין ספק שהדרך הראויה לשלם לו היא בעשרות אגורות. שמחים שגטאס ועורך דינו נעלבו”

בית המשפט העליון דחה את בקשתו של ח”כ לשעבר, באסל גטאס, להתערב בתשלום הוצאות משפט שקיבל בעשרות אגורות.

הפרש/ה החלה כאשר לפני כחודשיים דחה בית המשפט העליון עתירה שהגישו ראשי ‘עוצמה יהודית’ –  ד”ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו”ד איתמר בן גביר ויו”ר להבה בנצי גופשטיין – נגד הסדר הטיעון עם גטאס, וקבע כי בשל דחיית העתירה הם יחוייבו  בתשלום של 2,000 שקלים להוצאות משפט.

אנשי ‘עוצמה יהודית’ החליטו לאתגר את המערכת ולאחר שקבעו פגישה עם עורך דינו של גטאס, הם הגיעו וביקשו לשלם לו סך של 2,000 שקלים בעשרות אגורות.

עורך הדין סירב לקבל את הכסף.

פרקליטו של גטאס, עו”ד נמיר אדלבי, הבהיר כי מדובר בעלבון.

בשל כך, הוא ביקש מבית המשפט העליון להתערב באופן התשלום. אדלבי טען, כי במידה ובית המשפט העליון יותיר את הסכום על כנו, הוא מסרב לקבל את הפיצוי במטבעות של עשר אגורות.

צילום: עוצמה יהודית

עו”ד איתמר בן גביר הגיב בשם העותרים, וטען כי מקומו של ההליך הוא לא בבית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים. בן גביר הוסיף, כי אין שום חוק הקובע שתשלום במטבעות בערך של עשר אגורות הוא פסול.

הערב החליט בית המשפט העליון שלא להתערב בנושא, וקבע כי טענות באשר לאופן ביצוע פסק דין לא צריכות להישמע בפני בית המשפט.

יו”ר עוצמה יהודית, ד”ר מיכאל בן ארי, אמר בתגובה: “יש להצטער שבית המשפט העליון הורה על מתן הוצאות למחבל, אולם משנתן הוראה כזאת אין ספק שהדרך הראויה לשלם לו היא בעשרות אגורות ואנו שמחים שגטאס ועורך דינו נעלבו. במדינה נורמלית גטאס היה מרצה מאסר עולם ולא יושב לתקופה קצרה בכלא”.