מזרחי לנציג שס: “פרשת לאופוזיציה במחאה? נשארת בתפקידים”

אחרי המכתב החריף ששיגר יו"ר ש"ס בת"א ליו"ר המועצה דתית - מגיעה התגובה: "מערכת הכריזה שהצבת ברמת אביב החדשה הביאה לקיטוב והתלהמות.. לכן פעלתי תוך התייעצות עם רבנים. איני זקוק לציונים ממך" • "אתה משמיץ אותי בניסיון לנכס לעצמך 'רווח פוליטי' בתקופת בחירות"
אריה ריבקינד
כ"א סיון התשע"ח / 04.06.2018 14:22

חשיפת חרדים 10: אחרי שאמש ספג אלדד מזרחי, יו”ר המועצה הדתית בתל-אביב, מתקפה מצד יו”ר סיעת ש”ס בעיר נתן אלנתן, שבמכתב חריף במיוחד האשים אותו בפעילות “יד ביד עם הגורמים האנטי דתיים בעיר” להורדת מערכת צופרי שבת שאלנתן מקדם כתשובת המשקל לפתיחת המרכולים – משיב היום (שני) מזרחי במכתב משלו.

במכתב המופנה לאלנתן – כותב מזרחי: “כל פעולה הנעשית למען השבת ולקירוב לבבות בעירנו הינה מבורכת וזה לחם חוקינו בעשייה היומיומית”.

בשלב זה יו”ר המועצה הדתית בתל-אביב עובר למתקפה: “לצערי, בחרת להציב מערכת המכריזה על כניסת השבת בשכונת רמת אביב החדשה! שלא רק שאינה מסייעת בקירוב לבבות אלא הביאה לקיטוב, מחאה והתלהמות מצד תושבים בשכונה שסופה מי ישורנו…

“כידוע לך, לימדונו חז”ל, ‘כשם שמצווה לומר דבר הנשמע כך מצווה לא לומר דבר שאינו נשמע’, וזה בדיוק המקרה שעליך להבין שאין כל ערך להתעקשותך הנתקלת במחאה וניזקה גדול מתועלתה”.

מזרחי מבהיר: “בטרם יהיה מאוחר ויוחרפו צעדי המחאה מול בית הכנסת בזמן התפילה מצד תושבי השכונה המתכננים זאת, וכדי ביזיון וקצף, יש לעשות הכל למנוע חילול ה’ ולהגיע להידברות. במסגרת זו, ולאחר פניות של גורמים שונים בעיר שביקשו התערבותי, פעלתי לסייע ואמשיך לפעול בע”ה להרבות שלום, גם אם תבחר להמשיך בדרכך להכפיש ולעוות המציאות”.

יו”ר המועצה דתית מדגיש, כי הוא “פועל גם במקרה זה תוך התייעצות עם רבנים ומורי הוראה שחלקם מוכרים לך היטב. המועצה הדתית בראשותי ידועה לכל בפעולותיה למען היהדות והשבת בעיר, בהכוונת הרבנים, ואינה זקוקה לציונים ממך”.

מזרחי מוסיף ומאשים: “לצערי, התנהלותך זו מוכיחה כי לא הדאגה למען השבת מניעה אותך אלא ניסיון לנכס לעצמך ‘רווח פוליטי’ בתקופת בחירות על ידי השמצת המועצה הדתית והח”מ – והיא לא תצלח”.

יו”ר המועצה הדתית ממשיך ותוקף: “בפתיח למכתבך הדגשת כי פרשת לאופוזיציה כאות מחאה על חוק העזר שנחקק בנושא השבת. מבדיקה שנערכה, נכון להיום, הינך נושא בכל תפקידיך הקואליציוניים כבעבר, מבלי שבאמת פרשת. (חברך, הרב לוברט, אכן פרש מתפקידו כסגן ראש העיר). הלזו תיקרא פרישה??? טול קורה מבין עיניך!!!”

מזרחי מזכיר: “הציפייה ממך כאיש ציבור וכמי שרוממות השבת בגרונו הינה לקום ולפעול בהתאם להצהרותיו, בבחינת ‘ככל היוצא מפיו יעשה…’ או אם תרצה ‘נאה דורש נאה מקיים'”.

את מכתבו הוא חוצם בהצהרה: “על כל השמצה – נוסיף אור בעזרת ה'”.

תגובתו של נתן אלנתן לחרדים 10: “בהתייעצות עם רבותי, החלטתי לא להגיב יותר בנושא כדי לא להרבות מחלוקת ושנאת חינם”.

כזוכר, במכתב ששיגר אל נתן הוא כתב: “הופתעתי לשמוע שאתה פועל יחד עם הגורמים האנטי דתיים ומפעיל לחץ על גבאי בתי הכנסת להסיר את מערכות הכריזה. אתה יו”ר המועצה הדתית האחראי על ענייני הדת בעיר, לא רק שלא מסייע למען קדושת השבת, אלא פועל יד ביד עם הגורמים האנטי דתיים בעיר.

“שומו שמים, מי היה מאמין שהגענו למצב כזה שבמקום שאתה תהיה היוזם והמממן או לפחות מסייע להתקנתם של מערכות הכריזה, פועל נגד הפעלתן בעיר”.

אלדד מזרחי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות