ראש עיריית חדרה צבי גנדלמן נעצר: הושעה מחברותו ב’יש עתיד’

ארבעה חשודים מעיריית חדרה נעצרו - בהם גם קבלן, שהיה בעבר בכיר בעירייה • החשדות: שוחד, מרמה, הפרת אמונים ועבירות מס • במקביל עוכבה לחקירה בת זוגו של ראש העיר יחד עם קבלן נוסף • גנדלמן הוא ראש העירייה השלישי בחדרה שנעצר • לפיד השעה אותו הבוקר מהמפלגה
חיים טוויל
כ"א סיון התשע"ח / 04.06.2018 12:28

ראש עיריית חדרה, צבי גנדלמן מיש עתיד נעצר הבוקר (שני) בחשד כי קידם עניינים של קבלן בתמורה לשוחד.

בנוסף לגנדלמן נעצרו הבוקר לחקירה באזהרה בחשד לשחיתות גם נהג, ראש לשכה וקבלן מוכר שהיה בעבר בכיר בעירייה.

במקביל עוכבה לחקירה בת זוגו של ראש העיר יחד עם קבלן נוסף בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס וכן עבירות נוספות.

גנדלמן הוא ראש העירייה השלישי בחדרה שנעצר בחשד לשחיתות, אולם במקרה אחד התיק נסגר.

יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, יאיר לפיד, הודיע על השעיית ראש העיר צביקה גנדלמן מחברותו במפלגה, בעקבות החקירה שנפתחה נגדו.

ממפלגת ‘יש עתיד’ נמסר: “הנוהל ביש עתיד חד וברור – איש ציבור שנפתחה נגדו חקירה פלילית ישעה את עצמו מכל תפקידיו באופן מיידי וחברותו במפלגה תופסק עד לבירור העניין. אנחנו מקווים שהחשדות יתבררו כשווא”.

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: “ברשויות המקומיות ממשיכים לספור את הימים עד ליום הבחירות, אך במקביל נאלצים לספור גם את ראשי הרשויות שממשיכים להיות חשודים במעורבות בפרשות שחיתות.

“עם כל יום שמושכת הפרקליטות את ההכרעה בחקירות שכבר נפתחו, גדל החשש שביום הבחירות ימצאו עצמם התושבים כשהם נאלצים לבחור באדם – שיכול מאוד וימצא עצמו מאחורי סורג ובריח מיד לאחר הכניסה לתפקיד. התנועה למען איכות השלטון קוראת לראשי הפרקליטות ומערך התביעה להגיע להכרעה בהקדם על מנת להבטיח מערכת בחירות נקייה ודמוקרטית ואת אמון הציבור ברשויות ובנבחריו”.

היחידה הארצית לחקירות הונאה פתחה הבוקר בחקירה גלויה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה.

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה ומתמקדת בתופעת השחיתות הציבורית.

על פי החשד, החשודים, כל אחד על פי חלקו, פעלו לכאורה במסגרת תפקידם על מנת לקדם תועלתם של אחרים וזאת בניגוד לחוק. עם מעצרם של החשודים, נערכו חיפושים בבתיהם ומשרדיהם.

החשודים הובאו לחקירה במשטרה ובשעות הצהריים יובאו ככל שיידרש מבחינה חקירתית, לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות