ליצמן: ‘סמים במחנה יודה ודברים נוראיים’ • סגל צייץ נגד הרבי מגור

ליצמן מבהיר מדוע הציב את דרישתו לחסל את 'חיי הלילה' בשוק מחנה יהודה: "מה שראיתי שם זה נורא ואיום" • עמית סגל: "לסרב על הסף. מי שיגמגם - ייעלם" • כתב הארץ: "ליצמן לא באמת מעוניין בסגירת המקום אלא רק להוכיח לאדמו"ר שהוא עובד"
אבי כץ
כ' סיון התשע"ח / 03.06.2018 18:45

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הסביר הערב (ראשון), בראיון שהעניק לרן בנימיני ויגאל גואטה ברשת ב,’ מדוע הציב את דרישתו לחסל את ‘חיי הלילה’ בשוק מחנה יהודה בירושלים – כתנאי לתמיכה של חסידות גור בכל מועמד לראשות עיריית ירושלים.

“ביקשתי לסגור את מתחם שוק מחנה יהודה בירושלים משום שהשכנים ביקשו”, הבהיר. “מה שראיתי שם זה נורא ואיום – יש סמים במקום ויש עוד דברים נוראיים, וזה מפריע לשכנים”.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 2, הגיב בחשבון הטוויטר שלו על דרישת ליצמן – ותקף דווקא את הרבי מגור, תוך שהוא מכנה את הדרישה “מחוצפת”.

“הדרישה של האדמו”ר מגור דרך ליצמן לסגור את השוק בלילות בגלל ‘סמים והוללות’ גם בלילות חול היא אולי המחוצפת ביותר שהופנתה אי פעם מצד גורם חרדי פוליטי, והיא המשך ישיר של הדרישות מגור: המרכולים, הרכבת והגיוס”. לדעת סגל, “העמדה המתבקשת לכל מועמד לראשות העיר היא לסרב על הסף. מי שיגמגם – ייעלם”.

אהרן רבינוביץ, כתב ‘הארץ’, הגיב על גרישת ליצמן: “במקום לסגור את העניין בשקט מול המועמדים לראשות העיר הוא בחר לצאת בכותרות מפוצצות. משמע, ליצמן לא באמת מעוניין בסגירת המקום אלא רק להוכיח לאדמו”ר שהוא עובד. תמיד תסתכלו פנימה – שם המאבק האמיתי של ליצמן”.

שוק ‘מחנה יהודה” הפך בשנים האחרונות למוקד בילוי של צעירים דתיים, חילונים וחרדים. מנגד, תושבי האזור מתלוננים על רעש בלתי נסבל מצד הבליינים שפוקדים את המקום גם בשעות הלילה.

מה שמפריע במיוחד לחצר חסידות גור, הוא מיקומו של השוק הרועש בסמוך לישיבת ‘שפת אמת’. חסידים טוענים כי קשה להתרכז בשקט כאשר הם עולים לציוני האדמו”רים בעל ה’אמרי אמת’ ובנו בעל ה’פני מנחם’ זצ”ל – הטמונים במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות