מי מזיע? הפער בין נתניהו ליאיר לפיד ממשיך לגדול, גבאי מתרסק

הליכוד זוכה לניצחון מוחץ עם 34 מנדטים - בפער גדול מיש עתיד הממוקמת שנייה עם 16 מנדטים • גבאי מתרסק ל-10 מנדטים • יהדות התורה - 8 מנדטים, ש"ס - 5 מנדטים • 55 אחוז: ישראל יצאה מנצחת מהסבב בעזה • ומה קורה אם ישראל ביתנו תרוץ יחד עם הליכוד?
אריה ריבקינד
כ' סיון התשע"ח / 03.06.2018 15:03

 הפופולריות של ראש הממשלה בנימין נתניהו נוסקת: מסקר מנדטים של אתר וואלה ומכון המחקר ‘פאנלס פוליטיקס שהתפרסם היום (ראשון) עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשות נתניהו היה זוכה ב-34 מנדטים –  בפער גדול מאוד מיש עתיד, שהיתה מקבלת 16 מנדטים בלבד.

בהשוואה לסקר מנדטים הקודם שנערך עבור וואלה בסוף החודש הקודם, שבו הליכוד זכתה ב-29 מנדטים ואילו יש עתיד ב-19, נראה כי החודש האחרון נתן את אותותיו, שכן הליכוד עלה בחמישה מנדטים ואילו לפיד ירד בשלושה.

גם אבי גבאי ממשיך במגמת ההתרסקות: מקבל בסקר 10 מנדטים בלבד, לעומת 24 מושבים בכנסת הנוכחית, ו-11 בסקר שנערך לפני כחודש.

מבסקר עולה עוד: הרשימה המשותפת מקבלת 12 מנדטים, הבית היהודי – 11, יהדות התורה – 8 מנדטים, ישראל ביתנו, מרצ וכולנו 6 מנדטים כל אחת, כמו גם מפלגתה החדשה של ח”כ אורלי לוי אבקסיס.

ש”ס סוגרת את רשימת המפלגות עם 5 מנדטים.

מהסקר עולה כי הקואליציה הנוכחית מחזקת את כוחה, והייתה גורפת 70 מנדטים בבחירות הבאות – ללא אורלי לוי אבקסיס, לעומת 66 היום.

לפי טל שלו מאתר וואלה, התחזקותו של נתניהו בסקרים מיוחסת בעיקר לסדר היום הביטחוני שהוא מוביל בשבועות האחרונים והתנהלותו בשתי הזירות המתוחות – המאבק בהתבססותה של איראן בסוריה וההסלמה בגבול רצועת עזה.

מהסקר עולה, כי למרות הביקורת שנמתחה על נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן מימין על התגובה הישראלית לירי מעזה בשבוע שעבר, רוב הציבור סבור שישראל יצאה מהסבב האחרון כשידה על העליונה – 55% מהמשיבים, ואילו רק 19% סבורים שהחמאס הוא זה שניצח. 26% השיבו שאינם יודעים.

סקר נוסף בדק מה יקרה במצב שנתניהו וליברמן יחברו לריצה משותפת בבחירות הבאות – כפי שהיה בבחירות 2013 ברשימת הליכוד-ביתנו.

מהסקר עולה, כי במצב זה, הליכוד עם נתניהו וליברמן מקבל 36 מנדטים – שני מנדטים יותר ממאשר ללא ליברמן, אך 4 פחות מסך המנדטים של הליכוד וישראל ביתנו במקרה של ריצה נפרדת במצב המפלגות הקיים.

4 המנדטים הנוספים של ישראל ביתנו מתחלקים, לפי הסקר התיאורטי, בין כולנו של שר האוצר משה כחלון ומפלגתה של ח”כ לוי אבוקסיס, שמקבלים כל אחד 8 מנדטים לעומת 6 במצב המפלגות הקיים.

בסקר האינטרנטי השתתפו 519 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית והערבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות