דרעי על המלצות הגיור: “מתנגד חד משמעי – הם לא יעלו אפילו לדיון”

יו"ר ש"ס על המלצות ועדת הגיור שהוגשו לראש הממשלה: "המוסמך היחידי על פי תקנות הממשלה להגיש הצעת חוק בנושא הגיור הוא שר הפנים, וברור לגמרי שלא אגיש הצעה זו" הקונסרבטיבים: "הוצאת תחום הגיור מידיה של הרבנות הראשית - מבורכת"
אריה ריבקינד
כ' סיון התשע"ח / 03.06.2018 13:10

יו”ר ש”ס השר אריה דרעי, הבהיר בצהרים (ראשון) כי לא יאפשר את העלאתן של המלצות ועדת הגיור בראשות השר לשעבר משה ניסים בסוגיית הגיור, אפילו לדיון בממשלה.

“אני מתנגד באופן חד משמעי להמלצות אלו ואדאג שלא יעלו אפילו לדיון. המוסמך היחידי על פי תקנות הממשלה להגיש הצעת חוק בנושא הגיור הוא שר הפנים, וברור לגמרי שלא אגיש הצעה זו”, אמר דרעי.

“אני דורש לחזור מיידית להצעת החוק בנושא שהפצתי ואושרה בממשלה, שעיקרה – רק גיור ממלכתי של הרבנות הראשית יוכר בישראל. דרישה זו אעלה היום בישיבת ראשי המפלגות”.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני אמר בתגובה להמלצות הגיור: “היהדות היא לא דת מסיונרית. להיכנס לעם ישראל יש קושי, ויש דרך, על פיה ניתן להיכנס. הניסיונות לפרק את המסגרת הזאת דרך חוקים, ועדות או תקנות לא יקרו, אנו לא נסכים להם בשום אופן.

“הסטטוס קוו צריך להישמר, נושא הגיור מלווה אותנו מאז היותנו לעם, זה לא נושא חרדי אלא נוגע ליסודו של העם, ולא נאפשר כל שינוי בנושא הזה.  לא תהיה הפרה של הסטטוס קוו”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל היום לידיו את הדו”ח וההמלצות שגיבש השר לשעבר משה ניסים. נתניהו הודה למשה נסים על עבודתו המאומצת ועל הירתמותו לנושא חשוב זה.

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי ראש הממשלה וצוותו ילמדו את הדו”ח.

עם קבלת הדו”ח אמר ראש הממשלה: “אנו ממשיכים לפעול כל העת למציאת פתרונות שיחזקו את האחדות בקרב העם היהודי בישראל ובתפוצות”.

ד”ר יזהר הס, מנכ”ל התנועה המסורתית, הגיב על דוח הגיור: “אין בשורה של ממש ליהודי התפוצות, אך חייבים להודות שהדו”ח הוא מהפכני במידה לא מבוטלת. הוצאת תחום הגיור מידיה של הרבנות הראשית לטובת רשות גיור נפרדת, עצמאית, היא מבורכת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות