שוטר: “ילדה בת 6 בביתר זו ממש אישה, כמו בת 18. זו התרבות פה”

אריאלה שטרנבך, כתבת 'ידיעות אחרונות' ותושבת העיר ביתר עלית, זיהתה הבוקר ילדה בת 6 צועדת לבדה בכביש מסוכן • היא ליוותה את הילדה עם רכבה - והתקשרה למשטרה • על מה שקרה אחר כך היא כתבה בפוסט שפרסמה
חיים טוויל
כ' סיון התשע"ח / 03.06.2018 12:46

אריאלה שטרנבך, כתבת ‘ידיעות אחרונות’ ותושבת העיר ביתר עלית, פרסמה הבוקר (ראשון) בדף הפייסבוק שלה את הסיפור המזעזע הבא:

9:30 בבוקר. הקפצתי את אימא שלי לעבודה. בדרך, בכביש המחבר בין שתי גבעות ביתר עלית, אנחנו מזהות ילדה קטנה ויפהפייה הולכת לבדה.

מדובר בכביש שחוצה עמק שדות של בני דודינו ובכלל הכביש עצמו מסוכן ולא סימפתי. אני חוזרת ברוורס קטן ומציעה לילדה לעלות לרכב ושניקח אותה לאן שהיא צריכה. הקטנה נבהלת מאד ומסרבת.

אני ממשיכה לנסוע לאט וללוות אותה לכל אורך הכביש, בדרך היא מספרת לנו שהיא בכיתה א׳ ועכשיו בדרכה הביתה. לא הצלחנו להבין אם מישהו ממתין לה בבית. בסיום הכביש היא נעצרת ולא מתקדמת, אני מתקשרת למשטרה ומציינת שאני ממתינה עד שיגיעו.

לאחר כמה דקות הילדה חוצה את הכבישים במהירות ונכנסת לבניין. אני יוצאת מהרכב, עולה אחריה, ומספיקה לנחש איזה דלת נטרקה. נקשתי על הדלת. אביה של הילדה פתח לי, שאלתי אם הכל בסדר, כי כבר הזעקתי משטרה. הוא ענה: ‘כן, תבטלי את המשטרה,’ – וסגר לי את הדלת בפרצוף.

עכשיו, יכול להיות שהכל באמת סבבה ומדובר במופרעת קטנה שברחה מבית הספר וההורים יבהירו לה כמה זה חמור ויבדקו מול בית הספר. אבל מה שהדהים אותי באמת הייתה התגובה של השוטר שהתקשר לעדכן שנסע את כל הכביש והכל בסדר, אין שם ילדה.

וככה התנהלה השיחה:

– אין ילדה כי אני ליוויתי אותה עד הבית אבל אולי כדאי לבדוק איך יצאה מבית הספר והלכה את כל הדרך הזו לבדה?

שוטר; בת כמה אמרת שהיא?

– 6.

שוטר: 6 בביתר זו ממש אישה, כמו בת 18.

– נו, וזה בסדר מבחינתך?

שוטר: את מביתר, אריאלה?

– כן.

שוטר: נו ולא יוצא לך להסתובב פה בעיר? בת 6 כבר אחראית לילד בן שנתיים. זו התרבות פה.

– אבל היא משוטטת בשעה שאמורה להיות בבית הספר ועוד בכביש כזה.

שוטר: זו אחריות של בית הספר לא של משטרת ישראל.

– אם הייתה לי ילדה קטנה שיצאה משטח בית הספר לבדה, זו הייתה אחריות של משטרת ישראל לחקור איך זה קרה.

– לא, זה פדוגוגי. לא קשור אלינו, אבל הנה החזרת אותה לבית עשית את העבודה שלי תודה רבה לך.

בטיחות ואחריות זה רק עניין של תרבות מבחינת משטרת ישראל.

ממשטרת ישראל נמסר:

עם קבלת הדיווח, הגיע למקום שוטר שביצע סריקה במקום בכדי להבטיח שהילדה עליה דווח, אינה נמצאת בסכנה. עם זאת, חשוב להדגיש כי בריחה מבית הספר אינה בגדר עבירה פלילית וכי ביטחון הילדים הינו באחריות  המוסד החינוכי. עם זאת, דבריו של השוטר, על אף שפעל כפי שמצופה ממנו, ייבחנו.

לגופו של עניין, משטרת ישראל משקיעה מאמצים רבים בהסברה בדבר שמירת הבטיחות בקרב ילדים ובכלל, גם בתחומים הנמצאים מחוץ לתחום אחריותה, וזאת בכדי למנוע מצבים של סיכון מיותר לחיי אדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות