התושבים הפגינו: “שקר הפיזור, לא לוקחים הימור” – ושפי פז נעצרה

מובילת המחאה נגד המסתננים בדרום תל אביב נעצרה על ידי המשטרה במהלך הפגנה בעד גירוש הזרים: "זהו לא מופע חד פעמי אלא תחילתו של גל שמבחינת תושבי דרום תל אביב מטרתו היא אחת - להוציא את המסתננים"
חיים טוויל
כ' סיון התשע"ח / 02.06.2018 23:25

כ-100 מפגינים צעדו הערב (מוצאי שבת) עם דגלי ישראל משכונת התקווה לשכונת נווה שאנן בדרום תל אביב, במחאה על מה שכינו “אוזלת ידה של ממשלת ישראל בטיפול במסתננים ובשכונות דרום תל אביב, ועל עייפות רשויות המדינה בטיפול בפשיעה הגוברת ובמציאות המתדרדרת בשל המסתננים”.

המפגינים שצעדו במצעד, אותו ארגן ‘מטה מאבק תושבי דרום תל אביב’, דרשו לגרש את המסתננים חזרה לאפריקה ולחוקק את פסקת ההתגברות, וקראו לראש הממשלה והשרים לקיים הבטחות ולמנוע את חזרתו של מתווה האו”ם לסדר היום הציבורי.

בין הקריאות שהושמעו במהלך ההפגנה והמצעד: “לא למתווה האו”ם, כן לפסקת ההתגברות, כן לחוק הפיקדון”, “ביבי דרעי וכחלון – מובילים לאבדון” ו-“שקר הפיזור, לא לוקחים הימור”.

התושבים הבטיחו: “המחאה לא תשקוט. זהו לא מופע חד פעמי אלא תחילתו של גל שמבחינת תושבי דרום תל אביב מטרתו היא אחת – להוציא את המסתננים מדרום תל אביב ולשקם את השכונות. לא מוכנים לשמוע על שום פתרון אחר”.

במהלך ההפגנה, המשטרה עצרה את שפי פז, מובילת מאבק תושבי דרום תל אביב, ואת דורון אברהמי מהפעילים הבולטים של המחאה.

מהמשטרה נמסר: הערב בתל אביב התקיימה תהלוכה בה לקחו חלק למעלה ממאה מפגינים המזוהים כפעילים למען גירוש הזרים. התהלוכה התקיימה ללא רישיון המשטרה כמתחייב על פי חוק.

בתוך כך, משתתפי התהלוכה הגיעו לרחוב לוינסקי פינת הר ציון בתל אביב, חסמו את הכביש והיוו סכנה והפרעה לתנועה, כשנעמדו במרכז עורק תעבורתי ראשי. המשטרה קראה לצועדים מספר פעמים לפנות את הכביש ולעלות על המדרכה.

הצועדים לא נשמעו להנחיות המשטרה, ומשכך פונו על ידי השוטרים מהכביש לעבר המדרכה.

במהלך הפינוי שני מפגינים ישבו על הכביש עם אמצעי כריזה, סירבו לקום למרות בקשת המשטרה, סיכנו את עצמם ויצרו סכנה ממשית. הם נעצרו לחקירה ופונו בניידת לתחנת המשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות