האסירים החרדים יוכלו להתפלל עם מגבעת וחליפה ששב”ס יקנה ויסמן

בעקבות פנייתו של הראשל"צ הגר"י יוסף לשר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן - נמצא פיתרון: השב"ס יאפשר תפילה עם מגבעות וחליפות אישיים של האסירים, עד לרכישת 'ערכות' על ידי השב"ס שבהם יוכלו המתפללים להשתמש
יוסף גרינבוים
י"ז סיון התשע"ח / 31.05.2018 11:53

בעקבות פנייתו של הראשל”צ הגר”י יוסף לשר לביטחון פנים ח”כ גלעד ארדן, לאפשר לאסירים חרדים להתפלל עם מגבעת וחליפה – גיבש השר ארדן פתרון, יחד עם הגורמים המקצועיים, המאפשר לאסירים החרדים להתפלל עם מגבעת וחליפה.

במכתב ששלח השר ארדן אל הגר”י יוסף נכתב: “בעקבות פניית כבוד הרב, נכנסתי לעובי הקורה ופניתי לנציבת בתי הסוהר במטרה למצוא פתרון לבעיה שכבודו העלה בפניי… אני שמח לבשר כי לאחר מחשבה מעמיקה והתייעצויות רבות, גובש פתרון המאזן בין כיבוד צרכי הדת הייחודים לבין צרכי הביטחון במתקני שירות בתי הסוהר.”

בהמשך המכתב מפרט השר ארדן את התהליך ההדרגתי שבו השב”ס יאפשר תפילה עם מגבעות וחליפות אישיים של האסירים, עד לרכישת ‘ערכות’ על ידי השב”ס שבהם יוכלו המתפללים להשתמש.

“בשלב הראשון”, מפרט השר ארדן, “בימי שישי ושבת יוכלו האסירים לנוע מגבעותיהם וחליפותיהם האישיות. באמצע השבוע יימצאו פרטים אלו בארון נעול בתוך בית הכנסת ויוצאו לצרכי התפילה בלבד. בהמשך, יירכשו ערכות שיסומנו על ידי שב”ס, ויחליפו את החליפות והמגבעות האישיות של האסירים להם הותרה הכנסת ציוד זה”.

מטרתם הסופית של שירות בתי הסוהר היא להגיע למצב בו נעשה שימוש רק בביגוד שנקנה ונבדק על ידי השב”ס.

בסיום מכתבו מציין השר כי הוא סבור ש”מדובר בפתרון מאוזן המאפשר לאסירים לקיים את מצוות אמונתם ואת חופש הפולחן שלהם”.

בתגובה לפתרון המהיר ולמכתבו של השר הודה הראש”ל הגר”י יוסף: “אני מודה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן שכמו תמיד שוב הוכיח שבכל הקשור למסורת ישראל הוא הראשון לסייע, ירבו כמותו.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא להאמין
    31/05/2018 12:15
    פרח
  1. הלו אתם בכלא, תהיו כמו כל האסירים. מי שמאמין לא חוטא