נתניהו הורה להיערך לתקיפה באירן תוך 15 יום – פרדו שקל להתפטר

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו מגלה בראיון שהעניק לתכנית 'עובדה' כי לפני כ-7 שנים הנחה נתניהו את מערכת הביטחון להיערך לתקיפת מתקני הגרעין באיראן תוך שבועיים • ומה הוא עשה?
חיים טוויל
י"ז סיון התשע"ח / 31.05.2018 10:52

ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, חושף בראיון שישודר הערב (חמישי) בתכנית ‘עובדה’ עימות קשה שהתרחש בינו ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בראיון סיפר פרדו, כי לפני כשבע שנים הורה ראש הממשלה  למערכת הביטחון להיערך לתקיפה של מתקני הגרעין באיראן, כך שניתן יהיה לבצע תקיפה שכזו בתוך 15 יום בלבד מרגע מתן פקודה.

לדברי פרדו, מדובר היה בהנחייה רצינית מאוד: “זה לא משהו שמותר לעשות ולהשתמש בו בשביל לתרגל. זאת אומרת אם מישהו עושה את זה יש לזה שתי תכליות – תכלית אחת זה אכן שהוא מתכוון, ואפשרות שנייה זה שהוא מאותת. מישהו שם בחוץ יידע מזה. יכול להיות שגם מישהו מארצות הברית יידע מזה בצורה כזו או אחרת, וזה יניע אותו לעשות משהו.

“(אבל) בדברים האלה צריך להאמין לאנשים, זה הקברניטים שלך. אז כשהוא אומר לך תיכנס לתהליך של ספירה לאחור, אתה מבין שהוא לא משחק איתך משחקים. לדברים האלה יש משמעויות אדירות”.

פרדו ציין, כי בתגובה להנחייתו של נתניהו פנה לייעוץ משפטי במטרה להבין מי מוסמך לתת הנחייה שכזו והאם הנחייתו של נתניהו ניתנה בסמכות.

“עשיתי בירורים מכל מה שיכולתי לעשות”, אמר פרדו. “בדקתי עם ראשי מוסד קודמים, בדקתי החל מיצחק חופי שהיה ראש המוסד, ועד מאיר דגן ועד בכלל. בדקתי עם יועצים משפטיים. התייעצתי עם כל מי שיכולתי להתייעץ בשביל להבין מי מוסמך לתת הנחיות בכל נושא של פתיחה במלחמה.

“בסוף אם אני מקבל פקודה, ואם אני מקבל הוראה מראש הממשלה אני אמור לבצע אותה, אני צריך להיות בטוח שאם חס וחלילה יקרה משהו לא תקין. אפילו אם הפעולה תיכשל, שלא ייווצר מצב שאני ביצעתי פעולה לא חוקית”, הוסיף פרדו.

ראש המוסד לשעבר גילה כי בעקבות ההנחיה שקל להתפטר מתפקידו, לאחר שסבר שמדובר בהנחיה בעייתית מאוד.

“כשדרג מדיני נותן הנחיה, יש לך שתי אפשרויות. אפשרות אחת זה לבצע, ואפשרות אחרת זה לשים את המפתחות. טוב שלא הגעתי לנקודת ההחלטה הזאת… לא שזה לא עבר לי בראש”.

לבסוף בוטל המבצע לאחר שראש הממשלה קיבל את עמדת צמרת מערכת הביטחון שהתנגדה לביצועו בתוקף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד יגלו שפרדו משחק משחק כפול
    31/05/2018 11:24
    bh
  1. פרדו אני לא מבין איך הגיע לראשות המוסד היום במשרד כמו שאהבנו לכנותו העסק מסריח האמת אם גם מערכת המשפט מסריחה מהמסד ועד הטפחות אז אני כבר לא מתפלא על כלום במדינה לא נשאר מקום אחד שהוא לא מסריח לכן מה שאני ממליץ לציבור המנעו מכל מגע עם המדינה ולא סתם אמרו חזל אל תתודע לרשות