רה”מ: “המכה שספגו – הקשה ביותר מזה שנים” • שקד: “הם מורתעים”

ראש הממשלה: אינני מפרט את תוכניותנו משום שאינני רוצה שהאויב ידע מה צפוי לו • שקד ל'כאן': הם יודעים שישלמו מחיר כבד ושלא משתלם להם לירות
אריה ריבקינד
ט"ז סיון התשע"ח / 30.05.2018 19:31

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (רביעי) להסלמה בדרום ואמר כי ארגוני הטרור ברצועת עזה ספגו את המכה הקשה ביותר שלהם זה שנים.

נתניהו הדגיש כי ההסלמה התרחשה בהשראה איראנית.

“מאז אתמול, צה”ל מגיב בעוצמה על הירי מרצועת עזה בתקיפה של עשרות מטרות של גורמי הטרור, במכה הקשה ביותר שהנחתנו עליהם מזה שנים”, אמר נתניהו בטקס האזכרה לחללי “אלטלנה”.

הוא הוסיף: “מי שאחראי להסלמה, בהשראת איראן, הם שלטון החמאס, הג’יהאד האסלאמי וארגוני הטרור האחרים. אינני מפרט את תוכניותנו משום שאינני רוצה שהאויב ידע מה צפוי לו. אבל דבר אחד ברור לו: כשהם מנסים אותנו, הם משלמים מיד. ואם ימשיכו לנסות אותנו, הם ישלמו עוד הרבה יותר”.

בדיון שקיים ערב הקבינט המדיני-ביטחוני, אמר נתניהו לשרים כי ישראל סיימה את סבב הלחימה בעזה כשידה על העליונה.

על רקע הביקורת שהשמיעו שרים וח”כים על אופן ועוצמת התגובה של צה”ל, הרמטכ”ל שנכח בישיבה הציג לשרים את המטרות שצה”ל תקף וטען בפניהם שמדובר במטרות איכות ושנגרם נזק רב לארגוני הטרור.

על פי הדיווח בחדשות 2, איזנקוט אמר לקבינט כי ישראל הצליחה למנוע מאיראן לגרור את צה”ל לעימות נרחב ברצועה במקום להתמקד בגזרה הצפונית ובניסיונות האיראניים להתבסס על אדמת סוריה.

שרת המשפטים, איילת שקד, העניקה הערב ראיון לתכנית “כאן הערב” בכאן רשת ב’, ואמרה: “ארגוני הטרור בעזה מורתעים כבר הרבה זמן ואין להם אינטרס לחמם את הגזרה. הם יודעים שישלמו מחיר כבד ושלא משתלם להם לירות. לישראל יש הרבה דרכים לפגוע בהם”.

שקד התייחסה למצב ההומניטרי ברצועת עזה: “המצב שם הוא קשה מאוד. יש מאבק פוליטי בין יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לחמאס, והרבה פעמים אבו מאזן מנסה להרע את המצב בעזה מטעמים פוליטיים ואנחנו אלה שעוצרים את זה”.

על המדינות הישראלית מול עזה אמרה: “אנחנו מנסים לשמור על מצב יציב יחסית. כרגע אין פתרון, כל עוד יש שם ארגון טרור שלא דואג לאוכלוסיה. אם בעתיד ירצו לדבר על סוג של שיקום, חייבים להתקיים שני תנאים – שום דבר ממשאבי השיקום לא יועברו להתעצמות צבאית, והחזרת השבויים הישראליים הביתה”.

על כיבוש רצועת עזה, אמרה שקד: “אני וכל השרים אומרים תמיד – בשעת עימות כל האפשרויות על השולחן. בוחנים מה הדבר הנכון לעשות. צריך לדעת את זה. ישראל צריכה להחליט מה הדבר הנכון עבורה בהתאם לאינטרסים שלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות