למה לא כדאי שש”ס תרוץ עם יהדות התורה בבחירות לכנסת

ח"כ ינון אזולאי, נפגש בחדר סיעת ש"ס עם תלמידי ישיבה מהתפוצות, סיפר להם "מה זה חבר כנסת חרדי", ומה הם האתגרים הרוחניים • "העבודה בכנסת רצופה ניסיונות, גם ברוחניות. דיבורים שלא כדאי לשמוע. לפעמים יש מראות. ואתה אומר לעצמך: מה אתה עושה פה?"
אבי כץ
ט"ז סיון התשע"ח / 30.05.2018 16:13

ח”כ ינון אזולאי, נפגש היום (רביעי) בחדר ישיבת סיעת ש”ס בכנסת, עם תלמידי ישיבה מהתפוצות.

במהלך השיחה הוא סיפר להם מה זה חבר כנסת חרדי, מה הם האתגרים הרוחניים של ח”כ חרדי בכנסת – וגם על אקטואליה.

“פה צריך לקדש שם שמים”, אמר הח”כ הטרי. “העבודה בכנסת רצופה ניסיונות, גם ברוחניות, לפעמים יש לך הצבעות שהן לא בדיוק ברוח היהדות. לפעמים יש לך דיבורים שלא בדיוק כדאי לשמוע אותם. לפעמים יש מראות. ואתה אומר לעצמך לפעמים: מה אתה עושה פה?

“גם אני לפני שבאתי לפה הייתי אצל חכם שלום, והוא אמר לי כמו לכל חברי ש”ס. כשהוא אמר לי לבוא לפה הוא רצה שנקדש שם שמים. אז נכון שאני נמצא במקום כזה, אבל צריך לקדש שם שמים. ואם לא נהיה פה, הם יעשו מה שהם רוצים.

“אתן לכם דוגמה: רק בשבוע האחרון היה סיפור שביזו את התפילין בתוכנית סאטירה. ואני קמתי וזעקתי פה שזה לא יכול להיות שבארץ ישראל, בתוכנית שמשודרת פה במדינה, ומקבלת כסף פה במדינה – קמתי וזעקתי על זה. אנשים מסורתיים פגשו אותי אחר כך ואמרו לי: שמענו אותך בכנסת איך שאתה זועק, כל הכבוד לך.

“האיש אמר לי, תשמע אני לא מניח תפילין ולא שומר שבת, אבל חשוב לי שיש מישהו ששומר על המסורת, ששומר פה על היהדות. זה שאתה נמצא שם, גם אם אני לא מצביע לך, אני גאה בך שאתה מייצג את היהדות. וזה רק חלק.

“יש את חוק הגיור. אנשים מגיעים מחול לארץ, וגם פה בארץ – אנשים שיש בעיות עם הגיור שלהם. ואז יש התבוללות. ואתם מכירים את זה יותר טוב מאיתנו, מה קורה בחו”ל כשמתחתנים והתבוללות זה לדורות, ואז כשאחד מהדורות חזר בתשובה אתם כבר לא יודעים אם הוא התגייר כהלכה ואם הוא יהודי או לא, ואז מתחילים לשאול את השאלות.

“לכן אנחנו נמצאים פה. העבודה של הכנסת היא לא פשוטה, היא קשה. זה לחוקק, להיות בוועדות, דיונים על נושאים שצפים ועולים. אנחנו פה כדי לקדש שם שמים ולעמוד כחומה בצורה כנגד כל מי שרוצה לפגוע ביהדות ובמסורת. וכל אחד מכם שרוצה לעלות נקדם בברכה ונברך אתכם בברכת ברוכים הבאים”.

בהמשך שאלו האורחים: מדוע צריך גם את ש”ס וגם את יהדות התורה.

הנה מה שהוא הסביר להם: “ש”ס, בנשיאותו של חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, ויהדות התורה – שניהם באים לשרת ציבור חרדי, אבל לש”ס יש עוד קהל שיהדות התורה לא מצליחה להגיע אליו. אלו הם המסורתיים, אלו שהרב עובדיה היה מקרב אותם וקורא להם ‘העם שבשדות’.

“אנשים רחוקים מהדת, אבל היה מקרב אותם דרך תלמודי התורה, שיעורי התורה, אל המעין, דרך המקומות האלו היו מגיעים וככה מקרבים. אם נהיה מפלגה אחת, לא בטוח שנצליח בזה ונגיע אליהם. לכן מרן הקים את תנועת ש”ס, כדי שנוכל להגיע אליהם כי אנחנו יודעים לדבר בשפה שלהם”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות