תביעת ענק: מיליונים בשל רשלנות רפואית בחדר לידה במעיני הישועה

שייע קליין
|
ט"ז סיון התשע"ח / 29.05.2018 23:59
בני זוג חרדים, תושבי בני ברק, תובעים באמצעות עו”ד אלי מאור את בית החולים ‘מעייני הישועה’ בעקבות השגחה לקויה בחדר לידה – שגרמה לבנם נכות רפואית קשה וקבועה

א’, אישה בתחילת שנות העשרים שלה, חרדית תושבת העיר בני ברק, קיבלה הודעה משמחת מרופא הנשים שלה – שהיא בהריון.

ההריון היה ללא כל בעיה או קושי, והיא הגיעה בשבוע 40 לחדר לידה בבית החולים ‘מעייני הישועה’ בעיר התורה והחסידות.

בהתאם לכתב תביעה – בתביעת ענק של למעלה מ-2.5 מיליון ש”ח –  שהוגש בימים אלה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עו”ד אלי מאור מבני ברק, מומחה לתביעות רשלנות רפואית ונפגעי תאונות קשות, בשל רשלנות במעשה ובמחדל של הצוות הרפואי ביחד ולחוד בחדר הלידה, נגרמו לילוד של א’ נזקי גוף קשים וקבועים.

לפי כתב התביעה, עם חיבורה של היולדת בחדר הלידה בבית החולים למוניטור הבודק את דופק העובר, נצפתה מצוקה של העובר שבגינה שונתה תנוחה בשכיבה ליולדת. לאחר שהוחלפה התנוחה, הניטור חזר להיות תקין, אולם הופסק ללא סיבה נראית לעין, למשך למעלה משעה תמימה.

 כמו גם במשך זמן ארוך, לא ליוותה או בדקה את היולדת אחות מיילדת, והיא נשארה לבדה בחדרה עם בעלה, כשלא ידוע מה שאירע לילוד בבטנה בשעות אלה. לאחר שחוברה היולדת שוב למוניטור בחדר הלידה, שוב נצפה מוניטור המעיד על מצוקה של הילוד, והצוות זירז את הלידה עד ללידת העובר, שנולד עם חבל הטבור כרוך סביב צווארו.

לכתב התביעה צורפו על ידי עו”ד אלי מאור, כחלק בלתי נפרד ממנו, חוות דעת רפואיות התומכות בטענות המשפחה מטעם פרופ’ ידוע מוכר, מנהל מחלקה לשעבר בבית חולים גדול, בתחום המיילדות, ומטעם פרופ’ ידוע ומוכר בתחום נוירולוגית ילדים.

 בהתאם לחוות דעת אלו, הילוד לאחר ליידתו אובחן כסובל משיתוק מוחין, המשפיע הן על היכולת המוטורית שלו, והן על היכולת הקוגנטיבית שלו. ליקויים אלו מתבטאים בין היתר בקשיי הליכה וקשיי תפקוד יום יומי, וכן הפרעה של ממש בתפקודי קשב, זיכרון וריכוז.

 עד למועד פרסום ידיעה זו, טרם הוגש כתב הגנה לבית המשפט מטעם בית החולים ‘מעייני הישועה’.