דרעי נגד דייטש: “אסור שראש עיר בי-ם יהיה שייך לציבור מסוים”

"מה עכשיו, ריבון העולמים, יעזרו בחירות לכאן או לכאן. אולי פעם אחת נשבור שיא ונחזיק ממשלה עד נובמבר? איזה הבדל אם בחירות ייערכו במרץ או בנובמבר?" • "מסכים עם נתניהו שכדאי מאד שאלקין יישאר בממשלה ובקבינט" • על ההתבטאות המזלזלת: "אני לא יודע מה קרה לי. למדנו לקח"
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התשע"ח / 29.05.2018 14:17

במהלך ‘ועידת הגליל’ המתקיימת היום (שלישי) במעלות תרחישא, קיימה העיתונאית קרן מרציאנו שיחה ‘אחד על אחד’ עם אריה דרעי.

אתר חרדים 10, מגיש את השיחה.

מרציאנו: הצלחתם למנוע מראש הממשלה, אם הוא באמת רצה ללכת לבחירות. זהו, נגמר הרעיון הזה או שעוד חודש חודשיים אנחנו יכולים למצוא את עצמנו שואלים אם יהיו או לא יהיו בחירות.

דרעי: תראי הנבואה למי ניתנה. אבל ההערכות שלי, יש בחירות לרשויות המקומיות באוקטובר, אני לא מעריך, וזה כמעט בוודאות, שיהיו בחירות לכנסת. הזמן לא מאפשר לעשות את זה לפני אוקטובר. אני גם לא חושב שמישהו מעלה על דעתו לדחות את הבחירות לרשויות המקומיות בחקיקה, אני חושב שראשי רשויות נמצאים באמצע קמפיין ולא היו רוצים עוד כמה חודשים…

קרן: יש רעיון כזה?

דרעי: אני לא יודע. אם מישהו חשב על זה, אני לא מציע לו. ולכן ב-2018 לוח הזמנים לא מאפשר בחירות לכנסת, גם אם מישהו רוצה. אז אנחנו איכשהו גולשים ל-2019. אולי פעם אחת נשבור שיא ונחזיק ממשלה עד נובמבר? איזה הבדל אם הבחירות ייערכו במרץ 2019 או בנובמבר 2019? אני גם לא רואה סיבה. הממשלה מתפקדת טוב, ראשי הסיעות יודעים לעבוד ביחד, הממשלה מקבלת החלטות מאד חשובות ועם אתגרים כאלה בדרום ובצפון.

מה עכשיו, ריבון העולמים, יעזרו בחירות לכאן או לכאן וסתם נכניס את עם ישראל בשנה אחת ובכמה חודשים לכמה מערכות בחירות?

ולהזכירכם, יום הבחירות לרשויות המקומיות זה גם יום שבתון. מישהו העביר חוק בכנסת על זה. אז לעשות פעמיים ימי שבתון ופעמיים בחירות ולבזבז מיליארדים, והרי גם את בוחבוט נקבל ואת כולם נקבל בחזרה – וגם את ביבי נתניהו נקבל בממשלה הבאה, אז בשביל מה?

קרן: אתה אומר, לא משנה איזו מערכת בחירות תהיה, בסוף נקבל את בוחבוט… (דרעי וכולם צוחקים. בוחבוט עומד בראש עיריית מעלות כמעט 42 שנה).

קרן: תגיד, עירית ירושלים, היתה לך אתמול התבטאות לא מוצלחת

דרעי: חד משמעית לא מוצלחת. הצטערתי על כך, אני לא יודע מה קרה לי.

קרן: אני אגיד לך מה קרה. שברדיו החרדי אתה תמיד משוחרר יותר מאשר בראיונות אצלנו…

דרעי: טוב, למדנו לקח.

קרן: לא, תמשיך להיות משוחרר שם, וגם תהיה משוחרר איתנו.

דרעי: לא, זה לא מתאים לי, זו היתה אמירה מיותרת.

קרן: עירית ירושלים, אחרי שאמרת אני עם ליברמן כבר גמרתי, בכל זאת תשתף איתו פעולה?

דרעי: אני אגיד לך. ירושלים יש לנו אחת. ירושלים היא באמת יקרה לכולנו, היא גם העיר הכי גדולה בארץ, היא עיר הבירה שלנו. יש בה מגוון אוכלוסיה ברוך ה’. מצוין, אבל מאד מאד מאתגר. אסור שיהיה ראש עיר בירושלים שיהיה שייך לקבוצה מסוימת או למגזר מסוים. אין כאן כיפוף ידיים. צריך בירושלים ייחודיות של ראש עיר שתהיה לו הסכמה רחבה, וזה מה שאני מנסה לעשות. ולכן חשוב לי להגיע להסכמה גם עם ראש הממשלה.

קרן: על משה ליאון?

דרעי: על מועמד שיצליח להביא כמה שיותר הסכמה. משה ליאון אחד מהמועמדים. כל מועמד שמצליח להשיג הסכמה רחבה הוא מבחינתי מועמד טוב.

קרן: ואין לך עדיין הסכמות עם ראש הממשלה בעניין הזה.

דרעי: אנחנו עובדים על זה, לאט לאט.

קרן: הבחירות בנובמבר, מה זה לאט לאט?

דרעי: עד אוקטובר יש הרבה זמן ואני מאמין שבשבועות הקרובים העניין הזה יסוכם. השר אלקין ידידי הטוב, שהוא אחד מהשרים הכי מוערכים מבחינתי בממשלה ובקבינט, תענוג לשמוע את הניתוחים שלו, גם אם לא תמיד אני מסכים איתו, הוא באמת כשרון מיוחד. והוא תורם תרומה חשובה מאד לקבינט וגם ליחסים שלנו עם פוטין. אני מסכים בזה עם ראש הממשלה שכדאי מאד מאד שהוא יישאר בממשלה ובקבינט…

קרן: כל המחמאות האלו בשביל להגיד, צריך מישהו אחר לראשות עיריית ירושלים.

דרעי: לא, שצריך אותו בממשלה.

קרן: אתם הפוליטיקאים, כשאתם מפרגנים, זה עד הסוף…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות