תעשו פרצוף מופתע: האישה מסרט התפילין – פרופסור לחינוך ותרבות

חרדים 10
|
ט"ו סיון התשע"ח / 29.05.2018 10:42
מבדיקת ערוץ 20 עולה: האישה שתועדה תוקפת בברוטליות אזרח שניסה להניח תפילין בנתב”ג היא לא אחרת מאשר פרופסור לחינוך ותרבות, שאף כיהנה כמרצה בכירה במחלקה לתרבות במכללת ספיר • בעלה, יורם, כיהן כנשיא הקרן לישראל חדשה

סערת סרטון התפילין בנתב”ג: האישה מהסרטון שעורר סערה ברשתות החברתיות היא פרופ’ פנינה פרי, רעייתו של יורם פרי, פרופסור לסוציולוגיה ומי שכיהן כנשיא הקרן לישראל חדשה בין השנים 1999-2001.

בשיחת טלפון עם בן זיגדון ואמיר איבגי מערוץ 20, טען פרי כי “היה עסוק ולא שמע על התקרית”, אך אישר כי רעייתו עזבה את הארץ הבוקר.

פרי אף כיהנה כמרצה בכירה במחלקת התרבות של מכללת ספיר ובמכללת לוינסקי לחינוך, מומחית בתיאוריות רב-תרבותיות וידועה כמי שהוציאה ספרים דוגמת “חינוך בחברה רבת תרבויות: פלורליזם ונקודות מפגש בין שסעים תרבותיים”.

בני הזוג פרי מתגוררים בשנים האחרונות במרילנד שבארצות הברית, לשם טסה פנינה פרי, זמן קצר אחרי שתועדה בנמל התעופה בן גוריון כשהיא מנסה למנוע מחסיד חב”ד ואזרח ישראלי להניח תפילין.

כיום מכהן פרי כראש המכון ללימודי ישראל ע”ש ג’וזף ואלמה גילדנהורן באוניברסיטת מרילנד.

לצד הסרטון שהעלה אתמול לפייסבוק גד קאופמן, הוא כתב: “אירוע מדהים אירע הבוקר בשדה, כאשר נשאלתי בנימוס ע”י איש חב”ד, אם אני מעוניין להניח תפילין? השבתי בחיוב, או אז קפצה אישה והחלה לגדף, להציק ולהפריע!!! ממש מביש שלהיות יהודי בארץ זה להיות נרדף ע”י הבוהמה השמאלנית. אם הייתי מוסלמי או נוצרי, זה היה לגביה יותר לגיטימי..?”.

בתחילת הסרטון היא נשמעת אומרת: “יש לך את כל המקום הזה, למה דווקא פה? יש כאן בני אדם, ציבור, לא רוצים להיות חלק ממך. תלך לשם”.

האישה מתרגזת על חיוכו ואומרת “תצחק”, ומיד לאחר מכן צוחקת צחוק מלאכותי.

“אתה הפרעת לי, למה אני צריכה לתת לך? תלך לשם! שם אין אף אחד”, היא ממשיכה.

לאחר שנוסעים נוספים העירו לה שהיא מפריעה, היא אומרת: “אתה מפריע לי, לא אני מפריעה לך. לך אתה לשם. למה אתה פה?”

אז היא צוחקת שוב בקול ואומרת: “נהדר, נכון?”

כאשר החסיד והאדם שלו הוא מניח את התפילין לא נרתעים היא שואלת: “למה אתה מתעקש? כאן זה מקום ציבורי, במקום ציבורי אתה צריך ללכת לצד, לא להיות כאן לידי במקום שאני יושבת”.