סמוטריץ’ התנצל על ה”אפסים”, אבל התעקש: מתרחשת עבריינות במדים

אריה ריבקינד
|
י"ד סיון התשע"ח / 28.05.2018 12:09
חבר הכנסת מהבית היהודי חזר בו, בין היתר לאור בקשת בנט, מדבריו החריפים נגד שוטרי ישראל: “יכול להיות שהדברים שלי לא היו צריכים להיאמר. מצד שני האמירה שלי היא זו שהעלתה את הנושא לדיון הציבורי”

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ התנצל הבוקר (שני) על שכינה את שוטרי משטרת ישראל ”אפסים”.

סמוטריץ’ הודיע כי הוא חוזר בו מדבריו החריפים, בין היתר לאור בקשת יו”ר מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט.

“לא התכוונתי לקרוא לכל שוטרי משטרת ישראל אפסים, גם אחותי היא שוטרת והיא אחת המוכשרות במשפחה. אין לי עניין להיאחז בקרנות המזבח בעקבות התבטאות כזו או אחרת ויכול להיות שהדברים שלי לא היו צריכים להיאמר, אך אילולי הייתי מדבר בצורה חריפה לא היינו דנים בסוגיה המורכבת של התנהלות המשטרה הבוקר”, אמר סמוטריץ’ בראיון לרדיו 103FM.

סמוטריץ’ הוסיף: “אני מוכן לחזור בי ולהתנצל מהקריאה שלי. מצד שני האמירה שלי היא זו שהעלתה את הנושא לדיון הציבורי. מתרחשת עבריינות במדים ויש לעצור אותה כי היא מתנהלת בצורה שערורייתית”.

כפי שדווח בחרדים 10, ח”כ סמוטריץ’ זעם אתמול על האכיפה שמבצעת המשטרה כלפי תושבי יצהר – וצייץ: ”מתפלל ליום שלמשטרת ישראל יהיה אומץ לאכוף כך את החוק והריבונות בישובים הבדואים והערבים בנגב ובגליל. חזקים על מתנחלים. אפסים”.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן דרש מסמוטריץ’ להתנצל בפני השוטרים. “דווקא לאחר ששוטרי משטרת ישראל מותקפים ברהט בוחר ח״כ סמוטריץ׳ לקלל אותם ולהציג תמונה מעוותת של משטרת ישראל”, כתב השר. “הביטוי שלך מבייש בצלאל ואני מצפה ממך להתנצל בפני שוטרי משטרת ישראל ומג״ב שמגנים גם עלייך בגופם”.

סמוטריץ’ כתב לו בתגובה: “מצוין גלעד, יצאת ידי חובה. ממלכתי. נאור. ומגבה את המשטרה. אחלה שר לבט”פ (שמח שאתה מנקה את המצפון על העימותים החוזרים ונשנים שלך עם המשטרה על הגב שלי). ואגב, לצערי אני לא מציג תמונה מעוותת אלא את תמונת המציאות ההזויה ביצהר. אתה מוזמן לביקור לראות בעיניים”.

במשטרת ישראל הגיבו בציוץ תגובה:  ”צר לנו על התבטאויות מעין אלה, של נבחרי ציבור, מול קהילת השוטרים משרתי ציבור, שמסכנים את חייהם יום יום ושעה שעה לצורך השמירה על בטחון הציבור ומשלמים בגופם ואף בחייהם לא פעם, מתוך שליחות עמוקה. משטרת ישראל, הנוגעת יום יום בעצבים החשופים של החברה הישראלית, תמשיך בשליחותה מתוך ענייניות, מקצועיות ושוויוניות”.