פגישת המנכ”לים: מה סיכמו המשרד לשירותי דת ובתי הדין הרבניים

פגישת עבודה ראשונה בין מנכ"ל משרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס ומנכ"ל בתי הדין הרבניים הגר"ד מלכה • סוכם: עו"ד עודד פלוס יקדם בשת"פ את גיבוש מסקנות הוועדה להשוואת מעמד בתי הדין הרבניים • יקודמו תקנים נוספים לדיינים בשנת 2019 ויתקיימו סיורי עבודה משותפים
יוסף גרינבוים
י"ג סיון התשע"ח / 27.05.2018 20:28

מחזקים את מעמדם של בתי הדין הרבניים: מנכ”ל המשרד לשירותי דת עו”ד עודד פלוס נפגש היום (ראשון) עם מנכ”ל בתי הדין הרבניים הנכנס, הגאון רבי דוד מלכה – במשרד לשירותי דת.

“אני שותף מלא לחיזוק מעמדם של בתי הדין הרבניים”, אמר עו”ד פלוס בפתח פגישתם.

במהלך הפגישה עלו לדיון השוואת מעמדם של בתי הדין הרבניים לבתי המשפט לענייני משפחה, תהליך אותו מלווה עו”ד פלוס מתוקף תפקידו כיו”ר הוועדה להשוואת מעמדם של בתי הדין הרבניים, לצד נושאים נוספים.

לפני כשלושה חודשים נבחר הגאון רבי דוד מלכה לתפקיד מנכ”ל בתי הדין הרבניים, ולפני כחודש הוא נכנס לתפקידו – לאחר שהמנכ”ל היוצא, עו”ד שמעון יעקובי, חזר לתפקידו כיועץ המשפטי להנהלת בתי הדין הרבניים.

הגר”ד מלכה כיהן כדיין ואב”ד בבית הדין הרבני אזורי בירושלים, וזכה לתמיכתם וברכתם של גדולי ישראל ובראשם נשיא ביה”ד הגדול הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף.

עו”ד פלוס סקר בפני הגר”ד מלכה את פעילות הוועדה המיוחדת שהוא עומד בראשה ומנה את ההישגים שכבר באים לידי ביטוי בבתי הדין הרבניים.

עו”ד ארז מלול, רמ”ט מנכ”ל המשרד לשירותי דת, הציג בפני הגר”ד מלכה את נושאי החקיקה אותם מקדם המשרד למען בתי הדין הרבניים – נושאים שקודמו בהתאם לבקשתם של הדיינים.

“אני שמח למצוא אוזן קשבת ושיתוף פעולה אצל מנכ”ל המשרד לשירותי דת. לראות כי הוא רואה עין בעין את פעילות הנהלת בתי הדין הרבניים ושואף לקידומם. בפגישתי הראשונה עם עו”ד עודד פלוס אצל מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט”א ראיתי שיש לנו שותף וידיד אמת לפעילות המבורכת המתבצעת על ידי בתי הדין”, אמר הגר”ד מלכה.

בתום הפגישה סוכם שעו”ד עודד פלוס ימשיך לקדם את מסקנות הוועדה מול משרדי האוצר והמשפטים.

כמו כן, כחלק מהעמקת הקשר בין המשרד לשירותי דת להנהלת בתי הדין הרבניים תוכננו סיורי עבודה מקצועיים בבתי הדין הרבניים שיערכו על ידי מנכ”ל בתי הדין הרבניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות