מדוע הציע זאב אלקין ליגאל גואטה ‘להרים טלפון’ דווקא ליוסי דייטש?

בפסטיבל 'לילות לבנים' שייערך בכנסת בעלות של מיליון וחצי ש"ח אין אפילו מופע אחד לחרדים • גואטה: מקווה שאלקין, שמבקש שהחרדים יתמכו בו בירושלים, מבין שזה כבר לא יקרה • אלקין: השקעתי בקיץ שעבר • גואטה: "דיברתי עם נציג ש"ס בעירייה - והם לא קיבלו אף לא אגורה אחת"
אריה ריבקינד
י"ג סיון התשע"ח / 27.05.2018 19:50

הקרב על ירושלים: ידיעה שפורסמה אחר הצהרים (ראשון) באתר ‘דה מרקר’, הקפיצה את הח”כ לשעבר מש”ס יגאל גואטה – וגררה חילופי ציוצים בינו לבין זאב אלקין, השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, המחמם מנועים לקראת מירוץ לראשות עיריית ירושלים.

לפי הידיעה של חגי עמית, “המשרד לענייני ירושלים, המשרד לשוויון חברתי והכנסת ישקיעו מיליון שקלים וחצי בפסטיבל ‘לילות לבנים’ שייערך במשכן הכנסת בעוד כשבועיים”. הפסטיבל המתוכנן ייערך כיומיים – 14-13 ביוני – ויופיעו בו זמרים ולהקות חילוניות. “כל אחד מימי הפסטיבל יעלה כ-750 אלף שקל”, נאמר בידיעה, “והאירוע יסתיים במסיבת אוזניות שתתרחש במקום”.

גואטה הציג את הידיעה וכתב: “מיליון וחצי שקל יוציאו על מימון מסיבות לילה לבן בכנסת ישראל. אפילו לא שקל אחד על מופע לציבור הדתי או החרדי. אני מקווה שהשר אלקין, שמבקש שהחרדים יתמכו בו לעיריית ירושלים, מבין שזה כבר לא יקרה”.

אלקין, הרגיש לכל ציוץ שמציב מחיצה בינו לבין הציבור החרדי, הזדרז להגיב בציוץ:

“יגאל היקר, בלי קשר להתמודדות לראשות העיר, אני מציע לך להרים טלפון ליוסי דייטש ולבדוק איזה תקציב השקיע משרד ירושלים באירוע ענק בקייץ שהוא אירגן לציבור החרדי”.

גואטה לא נותר חייב – והשיב: “השר אלקין יקירי! ראשית מודים על העבר ומבקשים על העתיד, אך דיברתי עם נציג שס בעיריית ירושלים, מחזיק תיק מורשת מן המזרח, שעושה אירועים בכל ימות השנה והם לא קיבלו אף לא אגורה אחת”.

גם יו”ר תנועת ׳מעורב ירושלמי׳ אביתר אלבאז קורא להחרים את ׳פסטיבל המוסיקה׳ שמתכננת הכנסת לקיים בעוד כשבועיים. זאת, לאור העובדה שברשימת האומנים שיופיעו – נעדרים זמרים ויוצרים  חרדים ודתיים.
“הכנסת מתכננת בעוד כשבועיים שני לילות לבנים של הופעות וריקודים לרגל חגיגות ה-70 למדינה. על פי הפרסום מיטב האומנים מהווה ומהעבר יופיעו בפסטיבל הזה. רק שהמארגנים שכחו לשלב גם זמרים או יוצרים דתיים וחרדים”, אמר אלבאז – והוסיף: ״יור הכנסת טוען שהכנסת שייכת לציבור הבוחרים והאירוע יפגיש ויאחד בין כל קצוות החברה. חבל שהוא ושותפיו להפקה שכחו שלושה מגזרים – חרדים, דתיים וגם הערבים, שאף הם לא זכו לייצוג זמר או זמרת ערבים”.
אלבאז, שיתמודד בבחירות המקומיות למועצת העיר ירושלים במסגרת סיעת ׳מעורב ירושלמי׳, קרא למארגנים לתקן את העיוות: “אם לא יעשו כן – אני קורא לציבור, ובמיוחד לציבור הדתי והחרדי, להחרים את האירוע ולבוא עם המארגנים חשבון ביום הבחירות”.
לדבריו, “כואב לי במיוחד ששניים מהאחראים על הפקת האירוע – יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר לענייני ירושלים זאב אלקין, הם חובשי כיפות שלא חשבו על הציבור שלהם. כנראה שאנחנו טובים והם נזכרים בנו רק כשזה להצבעה בקלפי״.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות