איך הסתיים סכסוך בין סבא וסבתא לאב, שהגיע לבוררות בעולם תחתון

לאחר מותה הטרגי של הבת, פרצה מריבה קשה בין האלמן להוריה של רעייתו המנוחה, והוא סירב להמשיך לאפשר להם להתראות עם נכדיהם • בשלב מסוים הצדדים פנו לבוררות של העולם התחתון - שהתפוצצה • איך זה נגמר?
חיים טוויל
י"ג סיון התשע"ח / 27.05.2018 18:33

מאבק חריף על הזכות של סבא וסבתא להתראות עם נכדיהם, פרץ בעקבות מותה הטרגי של בתם ממחלה קשה, בהותירה אחריה אלמן ושני יתומים.

לדברי עו”ד הלנה שמחי, המייצגת את הסבא וסבתא, הם סעדו את בתם במהלך מחלתה, ודאגו לכל צורכי נכדיהם, בעוד האב ממשיך לעבוד ולפרנס את המשפחה.

לאחר מותה הטרגי של הבת, פרצה מריבה קשה בין האלמן להוריה של רעייתו המנוחה, וכתוצאה ממנה הוא סירב להמשיך לאפשר להם להתראות עם נכדיהם האהובים.

האב טען באוזניי ילדיו שהוא מסרב לאפשר להם לבקר את הסבא וסבתא מכיוון שהסב סיפר לאנשים שהוא “אבא לא טוב”.

מאמציי הסבא וסבתא לפייס את האב לא צלחו, והצדדים פנו לבוררות של העולם התחתון.

אך להבדיל מהמתרחש בסדרות הטלוויזיה, פניה זו לא זירזה את הפתרון, הבוררות בין הצדדים התפוצצה, הסכסוך בין הצדדים החריף – והתדרדר לתלונות הדדיות במשטרה.

רק לאחר שנים של מאבק מר ועקר, פנו הסבים לסיועה של עו”ד הלנה שמחי, העוסקת בדיני משפחה, אשר הגישה בשמם תביעה לביהמ”ש לענייני משפחה, במסגרתה ביקשה מבית המשפט לחייב את האב לאפשר הסדרי ראייה ראויים בין הורי אישתו המנוחה  לנכדיהם.

לדברי עו”ד שמחי, הזכות של סבים לשמור על קשר עם נכדיהם, הינה זכות בסיסית המוקנית על פי החוק והפסיקה. לדבריה, בתי המשפט בישראל קבעו כבר פעמים רבות כי קשר אמיץ בין נכדים לסבים אינו מיטיב רק עם הסבים, אלא שיש לו תרומה חשובה לטובת הילדים, ועל כן, הורה שלא יאפשר קיום קשר טבעי שכזה, עלול למצוא את עצמו סובל מסנקציות הולכות ומחריפות מצד בית המשפט.

לדברי עו”ד שמחי, היא נהלה מאבק בבית משפט לענייני משפחה תוך שימוש בכלים מקצועיים רבים, שלא הותירו כל ברירה בידי האב אלא להסכים לקיים קשר בין הנכדים לסבים על בסיס שבועי קבוע, קשר שנשמר על ידי הצדדים בקפדנות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות