הדיין הכריע: קמפיין הצ’רידי שחסרו לו 38 דולרים הצליח?

RebbeDrive, אתר שמפעיל צעיר בן 22 ומציג כל מה שקשור ברבי מליובאוויטש זצ"ל, השיק באתר צ'רידי התרמה, כשהיעד היה: 72,000 דולר, בשיטת "הכל-או-כלום" • אלא שבסיום התברר: חסרים 38 דולר • מה פסק הדיין ומדוע כעת מופיע שהקמפיין נחל הצלחה של 7,192,400 אחוזים
נוחי גולד
י"ג סיון התשע"ח / 27.05.2018 12:46

אתר צ’רידי, שהוקם על ידי מספר צעירים חסידי חב”ד, הפך מאז שהוקם למילה שמהלכת קסם על מנהלי מוסדות צדקה וארגוני חסד. האתר, שמאז שהושק בשנת 2013, נתרמו באמצעותו יותר מ-250 מיליון שקלים, הפך גם לשם גנרי לגיוס תרומות בעידן המודרני.

אולם מה שקרה בשבוע האחרון הוא מאורע די נדיר בתולדותיו:

אתר RebbeDrive, אתר שמפעיל מענדל מינץ, צעיר בן 22, הנמנה על הפלג המשיחי בחב”ד, השיק באתר צ’רידי התרמה בימים רביעי-חמישי. מדובר באתר שמציג כל מה שקשור לרבי מליובאוויטש זצ”ל – תמונות, קליפים, יומנים, כתבי-יד, שיחות ועוד.

היעד של מנהלי האתר היה להשיג 72,000 דולר.

השיטה בהתרמה היא פשוטה: כל דולר שנתרם על ידי הגולשים, מוכפל או משולש על ידי אנשי עסקים, נדיבים שהגוף המתרים הצליח לגייס לפני פתיחת קמפיין ההתרמה.

אולם יש עוד תנאי חשוב: חובה להשיג את היעד שנקבע, שכן ההתרמה פועלת בשיטת “הכל-או-כלום”. כלומר: לא הצלחתם לגייס את הסכום שנקבע כיעד – הכסף כולו מוחזר לתורמים.

וכעת לדרמה: בסיום הקמפיין שהתקיים בסופהשבוע התברר כי ל-RebbeDrive היו חסרים 76 דולר (שהם בעצם 38 דולר שיוכפלו פי שניים על ידי תורם) – כך שהקמפיין נכשל.

“זו לא הפעם הראשונה שקמפיין של אתר צ’ארידי נכשל”, אומר גורם המקורב לחברה לחרדים 10, “אבל בהחלט מדובר במאורע נדיר – ובטח שזו פעם ראשונה שקמפיין של ארגון או גוף חב”די נכשל”.

“רשמית”, הוא מוסיף, “אם לא משיגים את היעד שנקבע, לא מחייבים את כרטיסי האשראי של התורמים – ובעצם אין כסף, כי התנאי הוא ‘הכל-או-כלום'”.

צ\'ארידי

ביום שישי פנה חיים יהודה גורביץ, הבעלים של אתר צ’ארידי, אל הגאון רבי שלמה סגל, חבר הבד”צ של שכונת קראון הייטס, כדי שיכריע מה עליו לעשות: האם משום שחסרו 38 דולר – “הכל-או-כלום”?

הגר”ש סגל פסק, כי על אף שהיו חסרים 38 דולר, עדיין אפשר להכתיר את הקמפיין כ”הצלחה” ולהעביר לידי הארגון את הכסף.

למשך זמן מה ביום שישי הקמפיין הוסר מהאתר של צ’ארידי, ורק אחרי שהתקבלה התשובה של חבר בית הדין – נשלחו הודעות במייל לתורמים כי הקמפיין נחל הצלחה – כפי ששולחים בסיום כל קמפיין.

הודעת מייל נוספת נשלחה בשם גורביץ, בעל האתר, בה נאמר: אנו מאמינים שעל אף שהיו חסרים 38 דולר אתה עדיין מעוניין לתרום ובאם לא אנא הגב לאימייל זה עם ההודעה לא לחייב את כרטיסך”.

כתב חרדים 10 מציין, כי כאשר עמוד הקמפיין של RebbeDrive הוחזר לאתר צ’ארידי, נכתב כי היעד הוא דולר אחד, זאת כדי שהמערכת תציג שהיעד הושג – ובעצם הקמפיין נחל הצלחה של יותר מ-7 מיליון אחוזים.

צ\'ארידי

צילום מסך מהדקות הראשונות אחרי סיום ההתרמה, כש”היעד לא הושג”

 

צ\'ארידי

 האימייל האוטומטי שמתקבל כאשר קמפיין מצליח

צ\'ארידי

האימייל של חיים יהודה גורביץ, הבעלים של האתר, לתורמים:  נחייב כרטיסי האשראי

 

צ\'ארידי

 צילום מסך לאחר שעמוד הקמפיין הוחזר

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזויף מתוכו
    27/05/2018 18:56
    מענדי
  1. התוכן מאוד יפה אבל הרב סגל הוא לא חבר הבדץ