מורדים סורים חיפשו עבור ישראל במחנה ירמוכ את קברי נעדרי הקרב?

בראיון שהעניק סגן המזכיר הכללי של ארגון החזית העממית, הוא האשים את המורדים נגד אסד בשיתוף פעולה עם ישראל • "התגלה שהמורדים חפרו קברים ישנים במחנה הפליטים כדי לאתר את גופותיהם של נעדרי קרב סולטן יעקוב"
נתן פרל
י"ג סיון התשע"ח / 26.05.2018 23:02

המורדים הסורים בשיתוף פעולה עם ישראל? טלאל נאג’י, סגן המזכיר הכללי של ארגון החזית העממית – ארגון טרור פלסטיני המזוהה עם המשטר של אסד – טוען כי לבקשת ישראל, בדקו ארגוני מורדים סורים קברים במחנה הפליטים ירמוכ שבאיזור דמשק.  זאת במאמץ לאתר את שרידיהם של נעדרי קרב סולטן יעקוב – זכריה באומל, יהודה כץ וצבי פלדמן.

בין הארגונים שערכו לטענתו את החיפושים בעקבות ההנחיה שהגיעה מישראל, היו דאע”ש, ג’בהת א-נוסרה וצבא סוריה החופשי.

על פי נאג’י, שאמר את הדברים בראיון שהעניק לרשת אלמיאדין של חיזבאללה, לאחר שכוחות אסד כבשו מחדש את מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ מידי מורדים המזוהים עם ג’בהת א-נוסרה ודאעש, התגלה כי המורדים חפרו קברים ישנים במחנה הפליטים כדי לאתר את גופותיהם של שלושת נופלי הקרב.

קרב סולטן יעקוב נערך ב-11 ביוני 1982 בתחילת מלחמת לבנון הראשונה, בין כוחות ישראלים לכוחות סורים על צומת דרכים מדרום לכפר סולטאן יעקוב בבקאע שבלבנון.

הקרב הסתיים בנסיגת כוחות צה”ל מהצומת, לאחר שכוח צה”ל שפרץ קדימה גילה כי הוא מכותר בתוך מתחם סורי גדול, וחולץ בקושי בסיוע ארטילריה כבדה. ניהול הקרב נחשב לאחד הכישלונות הגדולים של צה”ל במבצע שלום הגליל.

הקרב זכור בעיקר בשל ההרוגים, הפצועים והשבויים הרבים שהיו בו לצה”ל, ושלושת חיילי המילואים הנעדרים עד עצם היום הזה – באומל, כץ ופלדמן.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות